Least killifish (Heterandria formosa)


Leuk visje Stan en ik heb ze in een 30 liter gehad maar ze zaten altijd vlak boven de bodem en lieten zich amper zien.
 
Ik heb ze nu een paar maanden in een dicht beplant bakje van 60 x 60 x 40. Ik heb 10 jonge visjes overgenomen. Ze lieten zich eerst niet zien maar nu steeds meer. De eerste jonge visjes zijn er inmiddels.

Hoewel ik denk dat ze het wel goed doen heb ik toch wat vragen:
Voer jij de jongen nog iets speciaals, ik voer met watervlooien (eigen kweek) en droogvoer.
Verder ben ik een beetje bang voor inteelt aangezien ze van één bron afkomstig zijn, ik zou er dus nog wel wat erbij willen hebben.

Als ik volgend jaar een flinke groep in het aquarium heb wil ik er een aantal naar buiten doen.
 
Mooi spul is dat @stanovic Ze zien er goed uit. Ze zijn erg leuk buiten.

Voer jij de jongen nog iets speciaals, ik voer met watervlooien (eigen kweek) en droogvoer.
Ik ben hier niet de kenner maar heb deze erg leuke visjes ook gehad. Kweekten als de malle hier en waren verre van schuw. Ze gingen ook de hele bak door, alle lagen. En met waterwisseltjes had ik altijd een flinke zwerm om mijn handen zwemmen.

Ik voerde ze met regelmaat Artemia nauplien (nauplii). Ging erin als zoete koek, ook bij de allerkleinsten.
 
Leuk, ik heb ze vroeger ook gehad en vond ze erg leuk gedrag hebben. Ook leuk dat ze zo nu en dan een jonkie krijgen. Ik zou ze best graag willen hebben in mijn (nog te starten) garnalen bakje maar ben bang dat ze toch aardig wat jongen op zullen eten. Heb jij ze wel eens samen met garnalen gehouden?
 
Leuk visje Stan en ik heb ze in een 30 liter gehad maar ze zaten altijd vlak boven de bodem en lieten zich amper zien.
Nou, het verschilt wel hoor. Ze kunnen schuw zijn maar dan zijn er doorgaans ook andersoortige vissen erbij. Doch ze zijn zekers niet zo schuw als de Neoheterandria elegans. Op zich laten zij zich wel goed zien maar schuilen is ook best wel troef bij deze soort.
Ik heb ze nu een paar maanden in een dicht beplant bakje van 60 x 60 x 40. Ik heb 10 jonge visjes overgenomen. Ze lieten zich eerst niet zien maar nu steeds meer. De eerste jonge visjes zijn er inmiddels.

Hoewel ik denk dat ze het wel goed doen heb ik toch wat vragen:
Voer jij de jongen nog iets speciaals, ik voer met watervlooien (eigen kweek) en droogvoer.
Verder ben ik een beetje bang voor inteelt aangezien ze van één bron afkomstig zijn, ik zou er dus nog wel wat erbij willen hebben.

Als ik volgend jaar een flinke groep in het aquarium heb wil ik er een aantal naar buiten doen.
Ik voer ze niet echt iets speciaals. Maar voor alle vissen bij mij geldt dat het vrij gevarieerd is aan voedsel dat ik aanbied. Af en toe wat proteïnevoer (fijn gemalen), doet wonderen. Zekers als je de vrouwen laat opgroeien tot zo'n 3,5cm. Dat zijn dan pas de goede kweekvrouwen.
Leuk, ik heb ze vroeger ook gehad en vond ze erg leuk gedrag hebben. Ook leuk dat ze zo nu en dan een jonkie krijgen. Ik zou ze best graag willen hebben in mijn (nog te starten) garnalen bakje maar ben bang dat ze toch aardig wat jongen op zullen eten. Heb jij ze wel eens samen met garnalen gehouden?
Tja, het is een superfoetatieve soort. Dus de werpcyclus verloopt anders dan bij een gemiddelde andere eierlevendbarende tandkarper.
 

Terug
Bovenaan