Laetacara araguaiae


GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Ik ben van plan om wat nieuwe vissen te kopen om mijn aquarium verder aan te vullen, mijn aquarium is 230x60x70. Ik heb een aantal vissen op het oog en heb per soort een apart topic aangemaakt in dit gedeelte van het forum zodat hij later weer makkelijk terug te zoeken is. Wat ik graag zou willen weten:
- Gaat deze soort samen met een vis van de groote roodkopzalm?
- Hoe gaat deze vis om met planten?
- Zijn er nog bijzonderheden aan deze vis waarom je ze niet zou moeten nemen?
- Heb je deze soort, zo ja wat zijn je ervaringen en heb je een foto?

Wat heb ik zelf gevonden over deze soort op Aquainfo: https://www.aquainfo.nl/artikel/laetacara-araguaiae/
 
Is je account gehacked of zit je echt al die Latijnse namen te posten? Durf iig niet op de link te klikken haha!
 
Is je account gehacked of zit je echt al die Latijnse namen te posten? Durf iig niet op de link te klikken haha!

Nee hoor dat zijn de namen van Zuid-Amerikaanse cichliden, ben ook altijd benieuwd naar de ervaring van de mensen hier op Aquaforum. De linkjes van Aquainfo / Cichlidenkwekers zijn gewoon safe hoor :)
 
Oh oké! Zag vijf Posts achter elkaar met een vage link :ROFLMAO: Verder niet een achterdochtige persoonlijkheid hiero haha. Wie weet hebben andere de vissen gehad en krijg je alle info die je zoekt!
 
Nou, L. araguaiae heb ik eigenlijk (behalve op internet) nog nooit ergens gezien, en dus ook nog nooit gehad.

Maar ik vermoed dat deze qua gedrag niet heel erg verschilt van L. dorsigera en L. curviceps. En dat zou betekenen dat het waarschijnlijk probleemloze vreedzame dwergcichliden zijn die planten en andere medebewoners (behalve slakken!) met rust laten zolang ze bij een nest genoeg ruimte hebben. En dat lijkt me in jouw bak geen probleem!
 
Nou, L. araguaiae heb ik eigenlijk (behalve op internet) nog nooit ergens gezien, en dus ook nog nooit gehad.

Maar ik vermoed dat deze qua gedrag niet heel erg verschilt van L. dorsigera en L. curviceps. En dat zou betekenen dat het waarschijnlijk probleemloze vreedzame dwergcichliden zijn die planten en andere medebewoners (behalve slakken!) met rust laten zolang ze bij een nest genoeg ruimte hebben. En dat lijkt me in jouw bak geen probleem!

Ze zijn nu te koop bij VKC (http://www.vkcichliden.com/index.php/zuid-amerikaanse-cichliden) ben van plan om daar mogen even te gaan kijken. Moet zeggen dat ik ze eerder ook nog niet ben tegen gekomen, vandaar dat ik benieuwd was naar de ervaring van anderen. :)
 
Kennelijk geen ervaringen hier. Maar ik denk wel dat je (met in je achterhoofd wat je zelf al gelezen hebt) kunt vertrouwen op wat er bij Van Keulen over de vissen wordt verteld. Dat is toch echt wel een ander soort winkel dan je lokale Pet's Place.
Ik ben dan ook benieuwd hoe (en met welke vissen) je morgen bij VKC vandaan zult komen.
 
Sorry, beetje late reactie. Ik had 5 Laetacara araguai in mijn 200x60x60 zitten. dat leek me na mijn ervaring met dorsigera en curviceps geen probleem. Dat had ik mis, zodra er koppels gevormd werden werd er flink geknokt, zo erg dat alle vier de dieren die gekoppelt hadden het niet hebben overleefd. Wel heb ik nog een bende jongen zwemmen die voorlopig vreedzaam samen leven. Met andere vissen en planten vormen ze geen enkel probleem, zelfs niet met vissen zo klein als Poeciliocharax weitzmani.
 

Terug
Bovenaan