L-nummer in malawi bak?


rikkertjacob

Well-known member
Lid geworden
6 april 2016
Berichten
87
zoals hierboven al staat eigenlijk is het mogelijk om een L-nummer in een malawi bak te plaatsen of word dit af geraden?
 
Hmm, raar antwoord apisto�
Ik las gisteren nog dit in een ander topic:

AquaVISie zei:
De combinatie L-nummers en Malawi is niet echt gelukkig. De L-nummers komen uit Zuid Amerika en vragen over het algemeen zacht en zuur water, terwijl de Malawicichliden juist hard en alkalisch water vragen. Je doet hiermee dus minimaal een van beide soorten ernstig te kort
 
Indien je het een beetje biotoop correct wil houden zou ik er ook niet aan beginnen. De vis zal waarschijnlijk niet direct overlijden maar waarschijnlijk vind de vis het ook niet heel prettig.
 
Ludger zei:
Indien je het een beetje biotoop correct wil houden zou ik er ook niet aan beginnen. De vis zal waarschijnlijk niet direct overlijden maar waarschijnlijk vind de vis het ook niet heel prettig.

Zo had ik het ook begrepen: Het kan wel natuurlijk maar om nu te zeggen dat het 'perfect' kan is een beetje misleidend en ietwat te optimistisch ;)
 
Precies.

Nu zijn er in Zuid-Amerika vast ook hardere wateren waar Loricariidae worden gevonden, zodat een match er wat waterwaarden betreft wel is, maar in het merendeel van de gevallen zal dat niet zo zijn.
 

Terug
Bovenaan