kweken artemia doe ik het goed>?


S

sarasa

Guest
hallo ik heb een bakje gekocht van ca. 7 liter daar heb ik van jbl en pot artisal ingedaan het water is 25 graden en ik belucht het bakje. maar nu bij het beluchten heb ik me vragen want ik zie dat de stroming dusdanig is van het luchtpompje dat ik het gevoel heb dat de artemia hier niet tegen op kan is dit erg of moet ik beperkt beluchten?
 
Het moet niet de hard gaan, dan gaan de eitjes kapot. Ze moeten echter wel in beweging blijven anders plakken ze tegen elkaar aan.

Maar waarom doe je het in zo'n grote bak en een hele pot artemia? Heb je toch veel te veel, met enkele schepjes eieren heb je al heel veel. Ik zou het gewoon doen in een fles met 1 liter water ongeveer. (Google maar eens op 'Artemia Kweken').
 
Ik doe het in een fles van 1 liter. Daar snijd ik de kop af zodat er een verwarming in kan. Ik doe 1 theelepel eitjes met zo n 35a40 gram zout. En een luchtsteentje erin. Dan zijn ze na een dikke dag uit en kun je ze afhevelen. Dit is mijn fles:
819152_0_82_dsc02166.jpg

Onderin heb ik een gaatje gemaakt en een stukje slang erin gedaan. Hier kun je dus mooi mee afhevelen in een bakje.
 
Ik ken die setjes en is eens leuk.Ze groot brengen is ander verhaal.Het zoutgehalte moet stijgen terwijl ze groter worden.Dan zie je de volwassen dieren met pakjes eieren zwemmen die terug uitkomen.Ik had er een 5tal die volwassen werden.Is veel gedoe voor bescheiden resultaat.

Beste is in fles, lucht zal nooit eitjes beschadigen.Ik gebruik het flessensysteem van jbl.Ooit heb ik nog een artikel geschreven voor het forum over artemia.Paar jaar geleden wel :)
 
gerrit 2 zei:
Ik ken die setjes en is eens leuk.Ze groot brengen is ander verhaal.Het zoutgehalte moet stijgen terwijl ze groter worden.Dan zie je de volwassen dieren met pakjes eieren zwemmen die terug uitkomen.Ik had er een 5tal die volwassen werden.Is veel gedoe voor bescheiden resultaat.

Beste is in fles, lucht zal nooit eitjes beschadigen.Ik gebruik het flessensysteem van jbl.Ooit heb ik nog een artikel geschreven voor het forum over artemia.Paar jaar geleden wel :)

Hier is je artikel: http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/artemi ... kweken.pdf
 
Ludger zei:
gerrit 2 zei:
Ik ken die setjes en is eens leuk.Ze groot brengen is ander verhaal.Het zoutgehalte moet stijgen terwijl ze groter worden.Dan zie je de volwassen dieren met pakjes eieren zwemmen die terug uitkomen.Ik had er een 5tal die volwassen werden.Is veel gedoe voor bescheiden resultaat.

Beste is in fles, lucht zal nooit eitjes beschadigen.Ik gebruik het flessensysteem van jbl.Ooit heb ik nog een artikel geschreven voor het forum over artemia.Paar jaar geleden wel :)

Hier is je artikel: http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/artemi ... kweken.pdf


Knap Ludger! :)
 
Het zijn opzich best leuke setjes maar niet goedkoop, en zo n fles zelf maken kost je hooguit vijftig cent.
 

Terug
Bovenaan