Kunstgras als bodem


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Kan kunstgras als bodem?
Leek me wel leuk staan.
Staat wel bij aquarium. Maar wil wel zeker weten
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220619-125243_Amazon Shopping.jpg
    Screenshot_20220619-125243_Amazon Shopping.jpg
    260.5 KB · Weergaven: 91
  • Screenshot_20220619-125236_Amazon Shopping.jpg
    Screenshot_20220619-125236_Amazon Shopping.jpg
    266.7 KB · Weergaven: 93
Totaal geen idee daarover, niet positief ofwel negatief.

Maar ga er wel vanuit dat dit kunstgras zeer strak op de bodem verlijmd moet worden, anders wordt het een golfbad,;).

Voor de langere duur denk ik zomaar dat de groene kleur gaat vervagen en een beetje bruin wordt.En de plantje's kun je dan enkel nog op de bodem kwijt.

En welke lijm je zou moeten gebruiken voor de ' vaak' rubberen of zachte onderlaag totaal geen idee.
 
Ja ik wil er dan 2 potten opdoen, een keramieke grote boomstam en paar keien kwa gewicht
 
Dus niet vastmaken aan de bodem Margreet als ik je goed begrijpt.
 
Ja dat wou ik proberen. Hoop dat het water opzuigt zegmaar... eerlijk gezegd helemaal niet aan lijmen gedacht 😉
 
Ik weet niet waar het van is gemaakt en of het verkeerde stoffen af kan geven en zou het daarom zelf niet gebruiken.
 
Margreet, ik zou je adviseren om er vanaf te zien, zowaar een leuk idee maar toch niet helemaal je van het,,.
 
Volgens mij heb ik bij Aquariumhal (Soest) wel eens een bak gezien met kunstgras-achtig spul erin. Wellicht dat je hen nog kunt bellen over wat ze gebruik(t)en en hoe. :) Al zou ook ik bij onzekerheid over de materialen liever niet aan zoiets beginnen.
 
Máár... nu ik erover nadenk. Met alle buitentoepassingen waarvoor men kunstgras ontwikkeld heeft, moet het toch wel mogelijk zijn om iets te vinden wat niet snel verkleurt of (chemisch of qua structuur) uit elkaar valt?
 
Máár... nu ik erover nadenk. Met alle buitentoepassingen waarvoor men kunstgras ontwikkeld heeft, moet het toch wel mogelijk zijn om iets te vinden wat niet snel verkleurt of (chemisch of qua structuur) uit elkaar valt?
Ja maar dan zal het wel prijzig zijn 😉
 

Terug
Bovenaan