kunnen sumatraantjes bij alle vissen


R

rob1970

Guest
Kan ik sumatranen bij koperzalmpjes,neontetras,en maanvissen zetten?
 
Hoe groot is je bak? Bijna al je vissen hebben wel een redelijke bak nodig.
 
Nee, Sumatranen en maanvissen kunnen niet samen. Sumatranen willen nog al eens aan de borstvinnen van de maanvissen knabbelen.
Maanvissen en Neons vind ik ook geen goede combinatie. Maanvissen zullen geen kans onbenut laten om Neons op te eten, het is hun natuurlijk voer. Kies bij maanvissen zalmpjes die hoger gebouwd zijn bv uit de familie Hyphessobrycon .

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Is een 1 meter bak.

De maanvissen laten de neons tot nu toe nog met rust.
Ze zijn ook nog maar 4 maanden.
 
Je kan bij maanvissen wel zwarte neons zetten...die zijn een slag groter dan tetra's...misschien niet zo heel erg sprankelend als een neon tetra...maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

231378_0_82_hyphessobryconherbertaxelrodizwarteneontetra3.jpg


suc6
 
rob1970 zei:
Is een 1 meter bak.

De maanvissen laten de neons tot nu toe nog met rust.
Ze zijn ook nog maar 4 maanden.

Maar ze gaan groeien, dat is zeker. En dan worden ze te groot voor een meterbak. Ik zou dus voor die maanvissen een ander (groter) tehuis zoeken
 
Kunnen de sumatraantjes wel bij tetras,koperzalmpjes,torpedobarbeeltjes en cpo kreeftjes?
 
Omdat je een meter aquarium hebt zou ik je adviseren om het aantal soorten te beperken. Of kiezen voor Neons,,of kiezen voor koperzalmpjes. Neem dan een groepje van bv 12 stuks. Dat is mooier dan twee kleine groepjes, die ook nog allebei in de middenzone van het aquarium zwemmen. Dit geeft meer rust. Kies een soort die in de onderlaag van het aquarium zwemt, een voor de middenzone en wat bewoners voor de bovenste waterlagen.

Ik zie te vaak dat liefhebbers te veel soorten bewoners in hun aquarium hebben, erg onrustig allemaal en de mooie eigenschappen van aparte soorten komen dan onvoldoende uit de verf.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
rob1970 zei:
Kunnen de sumatraantjes wel bij tetras,koperzalmpjes,torpedobarbeeltjes en cpo kreeftjes?

Torpedobarbelen kan ook echt niet. Die hebben een bak van minimaal 1,50 meter nodig
 
Maar kunnen sumatraantjes met tetras en zo?
 
Ik zou ze alleen maar houden met vissen met korte vinnen. En de sumatraan ook met minimaal een stuk of 8... bij mij gingen ze andere vissen lastig vallen toen ik er te weinig in me bak had. Had er toen 4. Sins ze in een grotere groep leven zijn ze aardig tegen me guppen. Ook zie ik dat de sumatraan heel erg van scholen houd door heel mijn bak dus zou het niet over bevolken
 
Sumatraantjes,het zijn mniet voor niks al heel lang populaire visjes in de hobby lekkere actieve zwemmers zien er guitig ook ook.

Maar omdat het dtevige zwemmers zijn en in een meer is beter philosophie leven vind ik ondanks zijn formaat een meter bak nog krap bemeten.
 

Terug
Bovenaan