Kunnen dwergkreeften bij dwerg garnalen ?


L

Lambiek

Guest
Hallo,
Ik ben niet blond maar grijs.
Toch misschien een gemakkelijk te beantwoorden vraag.
Ik ben sinds vrijdag begonnen met het opbouwen van een garnalen aquarium.
Om te beginnen wil ik er citroentjes in ( gele dwerg garnaal )
Mijn vraag is kunnen daar 2 oranje dwerg kreeften bij.
Ik vraag dit, na uren rond zoeken op inet en daar telkens 2 antwoorden vind.
Het gaat wel...en het gaat niet.
Dan maar te rade gaan bij de kenners. :p
Bedankt alvast voor het juiste antwoord.
Met vriendelijke groet....Piet.
 
Kreeften houden - Garnalenkamer



garnalenkamer.webs.com/kreeftenhouden.htm




Het kan gebeuren dat een kreeftje een vis of garnaal pakt, maar dit gebeurd meestal als ze niet genoeg voer hebben/krijgen of als de vis ziek is. Kreeften zijn ...

Garnalen

Garnalen en kreeften kan je goed samen houden. Het wil nog wel eens gebeuren dat een kreeft een garnaaltje pakt, maar als je genoeg voert dan gebeurd dat minder.
 
Ik heb vuurtjes en 6 CPO's in een Rio180 gaat perfect.
Zoals Bertus al zei, het is niet uitgesloten dat er nooit geen garnaaltje gepakt word.

Zorg voor voldoende schuilplekken voor de CPO's (1 schuilplek per CPO)
Hou ook rekening met de garnalen die wil ook wel een keer zichzelf terugtrekken op een schuilplekje.

Met dit ben je er en kan je ze makkelijk houden.

Bij mij is het trouwens zover dat de garnalen ooit gewoon bij een CPO op zijn rug zitten..
 
Hartelijk dank iedereen voor de antwoorden.
Gisteren de planten in het aquarium gezet.
Er blijft nog een lichte waas in de bak hangen.
De PH zakt ook nog niet met mijn PH verlagende bodem.
Zal allemaal wel goed komen.
Iedereen een goed 2015 en groetjes ....Piet.

IMG_20150102_110016_zpsmqp9tkj2.jpg
 
In principe kan je zo goed als alles bij elkaar in een bak plempen en geen rekening houden met de omstandigheden van de bewoners,zulke hobbyisten zijn er.
Die mensen zullen zeggen dat deze combinatie kan maar serieuzere aquarianen zullen deze combinatie niet zo snel adviseren.

Staat wel zo mooi in de linkjes dat als kreeften genoeg te eten hebben ze niet zo snel andere bewoners pakken maar is toch wel een eigenschap die kreeften hebben.
In het wild leven de meeste soorten niet voor niks solitair want ook soortgenoten maken elkaar regelmatig af.

Kreeften in een bak met garnalen en vissen gaat uiteindelijk slachtoffers opleveren en niet alleen de garnalen maar ook vissen kunnen de klos zijn.
Als het geen probleem voor je is dat er bv vissen zonder staarten of ogen rondzwemmen en je regelmatig halve garnalen in de bak tegenkomt kan deze combinatie prima.
 

Terug
Bovenaan