Roomsnoes_06

Well-known member
Lid geworden
2 augustus 2022
Berichten
103
Leeftijd
22
Heyy,

Het is weer tijd voor een andere inrichting van het aquarium. We hebben momenteel een rechthoekig aquarium van ongeveer 81x51x45. Ongeveer 120L.
Nu waren we van de week bij Hornbach en zagen de prachtige Lido 120. Meteen was het liefde op het eerste gezicht.

Nu vraag ik mij af of het handiger is om een kubus of een rechthoekig aquarium te nemen? Wat is het fijnste voor de vissen?

Een ander idee dat we hadden was om een paludarium te beginnen met de bestaande vissen (Betta, borara margarita, rasbora galaxy en otocinclus.) We vonden wel dat dit een enorme stap terug is voor de vissen wat de ruimte betreft. Vaak is er een paludarium ruimte voor 10 a 20cm water. Tenzij wij verkeerd gekeken hebben?
Heeft er iemand een paludarium met vissen en zouden deze vissen erin kunnen?

Weer een ander idee was om van het huidige open aquarium een riparium te maken. Dus een 3d achterwand erin en planten zoals varens boven de bak uit te laten groeien en deze dan vastzetten in de achtergrond.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik kom er echt niet uit.


Groetjes R.
 
Ik ben blij dat ik weer een rechthoekig aquarium heb. Makkelijker in te richten en de vissen hebben ook meer ruimte om een baantje te trekken.

Groetjes John.
 
Ik heb beiden, dat kun je ook overwegen...😜
 
Ik denk dat de Lido hoger is wat lastiger met onderhoud kan zijn en hij is minder breed. Mijn voorkeur zou dan ook een 80cm zijn.
 
Een lange bak met keerruimte is voor doorzwemmers eigenlijk altijd beter dan een kubus. Maar jij hebt er geen vissen in waarbij ik me zorgen zou maken om de lengte van de Lido 120. Voor hen is doorzwemmen in deze bak prima te doen. Op volle snelheid kunnen die prima de bak rond. Voor een paludarium in deze bakken is het wijs het visbestand in te krimpen. Dat wordt te druk.
 
Ik ga voor rechthoekig omdat het meer hobbyen is, me lido,s zijn een beetje theaters
1674553317527582650636.jpg
120
16745533561052045222746.jpg
200
16745533941091336972777.jpg
60x30
16745534194432132680808.jpg
150x55
16745534506961778494304.jpg
2m x60cm.
Ik vind langer, leuker werken.
 
wow super mooie bakken Edwin. Jammer dat wij niet zoveel ruimte hebben voor meerdere bakken. Welke vissen heb jij in de Lido?

Het is inderdaad wel zo dat ze in rechthoekige bakken meer ruimte hebben en misschien is het ook wel een beter idee om daar een 3d achtergrond in te zetten en daar planten aan te bevestigen. Heeft iemand van jullie zoiets al gedaan?
 
Hoe kom je op 3d achtergrond?
Ik heb namelijk al heel veel gedaan.
Wij zijn iemand van u.
 
Met lidos is het niet heel handig hoor.
 
een 3d achtergrond omdat we dan planten daaraan vast kunnen maken. (open aquarium) ook al spreekt een paludarium ons ook heel erg aan, denk ik niet dat dat het gaat worden. De Planten die boven de bak uitgroeien kunnen we dan vastmaken aan de 3d achtergrond. Ziet er iets mooier uit dan gewoon een vlak iets zeg maar
 
Ik ben wel benieuwd naar wat jullie eruit kunnen laten gaan groeien.
 

Terug
Bovenaan