Kromme ruggengraat???


Erica_vissen

Well-known member
Lid geworden
30 april 2022
Berichten
221
Hallo, de laatste tijd (best lang) valt het mij op dat mijn grootste neon tetra niet echt recht is daar mee bedoel ik dat het lijkt alsof zen ruggengraat niet recht is. het begint bij zen boven vin en dan gaat zen lichaam een beetje opzij. Hij/zij is veder nog steeds heel actief en eet goed. Is dit erg, en heeft ie geen pijn??

Heeft iemand tips of iemand die weet of het erg is???
 
Ik heb 1 keer gehad dat een vis vast had gezeten waardoor hij zichzelf beschadigd had, Leek of de rug een knik had gekregen. In het begin leek hij geen pijn of problemen hiervan te hebben maar na twee dagen is hij toch gestorven. Hou je vis wat in de gaten als hij raar gedrag gaat vertonen is het soms beter een vis te helpen zodat hij niet te veel lijdt. veel succes, ik hoop dat het mee valt.
 
Een symptoom van de neon tetra ziekte in het laatste stadium.
Screenshot_20220514-234523_Chrome.jpg

Voor zover ik weet is er geen genezing. Je kunt de vis het beste verwijderen.
 
Oké ik kijk het even aan. Volgens mij heeft ie het al best lang maar het viel me nu ineens best op omdat ie nu wat meer in de voorgrond is. Maar bedankt
 
Hallo, het is nu een tijdje veder maar het lijkt niet beter te gaan misschien zelfs een beetje erger :( . is er echt niets dat ik voor hem kan doen gewoon dat ik alles voor hem/haar heb geprobeerd??

Hij/zij heeft veder geen van al die andere klachten op dat lijstje. en zag op internet dat kromheid het laatste was wat ze kregen, en dat het dan niet lang meer duurde. Ik zag ook dat er eigenlijk geen oplossing was. maar dacht misschien weten jullie toch nog iets??
 
Hoi @Erica_vissen soms moet je bij huisdieren een keuze maken die je eigenlijk niet wilt maar voor het dier het beste is. Je zult dat nog wel vaker meemaken. Zelf heb ik mijn vorige hond, mijn maatje, te jong dus, moeten laten inslapen met 5½ jaar. Soms is geen andere keuze de beste keuze. En dat geldt ook voor vissen.
 
Maar hij heeft er echt geen last van, hij is vet actief en eet echt veel :) maar ik wil gewoon alles proberen wat ik kan. Ik laat niets of niemand zomaar gaan voor dat ik alles heb geprobeerd, maar jullie weten dus niets wat ik zou kunnen doen ?
 
Altijd lastig wat de oorzaak is en aan een vergroeing doe je weinig denk ik. Ik zou kijken hoe het gedrag en de eetlust is en dan zelf bepalen wat het beste is voor de vis.
 
Hallo, de laatste tijd (best lang) valt het mij op dat mijn grootste neon tetra niet echt recht is daar mee bedoel ik dat het lijkt alsof zen ruggengraat niet recht is. het begint bij zen boven vin en dan gaat zen lichaam een beetje opzij. Hij/zij is veder nog steeds heel actief en eet goed. Is dit erg, en heeft ie geen pijn??

Heeft iemand tips of iemand die weet of het erg is???
Zolang hij goed blijft zwemmen en goed blijft eten zou ik me er niet te druk over maken. Als een vis niet meer gezond is, dan merk je dat snel genoeg en kun je altijd nog euthanasie doen toch?
 
Is het niet gewoon een oud visje aan het worden?
 
Is het niet gewoon een oud visje aan het worden?
Ik heb hem nu bijna 2 jaar. ik denk dus dat het best zou kunnen dat hij net als mensen gewoon een beetje krom gaat lopen
 
Ik zie het wel vaker bij oudere vissen, namelijk.
Zeker gezien het feit dat je zegt dat hij nog wel redelijk actief is en normaal eet doet me dat denken.
 
Ja ik hoop het en dat hij nog lang kan leven maar is 2 jaar oud voor een neontetra
 
Joah, dan is het wel een redelijk op leeftijd visje aan het worden.
Laten we zeggen zo in de midlifecrisis.
Een jaartje of 4 werden ze bij mij doorgaans.
 

Terug
Bovenaan