Krassen in aquarium


Kyjardo van Erven

New member
Lid geworden
4 september 2021
Berichten
3
Leeftijd
22
Hallo allemaal,

Ik heb een beta aquarium en het is gemaakt van acryl, nu zitten er kleine krasjes die erg storend zijn op een zijwand. Weet iemand hoe deze krasjes veilig voor vissen weggewerkt kunnen worden of is dat niet mogelijk.

Alvast bedankt,

Kyjardo van Erven
 
Niet mogelijk, kan er verder niets positiefs over kwijt, sorry.
 
Kleurloze nagellak kan nog wel eens krassen in glas verbergen, maar of dit veilig is voor vis is een tweede, en of het voor acryl werkt is nog een derde...

Mogelijk bestaat er zoiets als acryl-krasvuller?
 
Denk het niet, en als inmiddels misschien wel aanwezig, niet bruikbaar voor een aquarium lijkt mij zomaar.
Ik begrijp liefhebbers niet die een acryl aquarium willen, een algenmagneet indien in gebruik maakt van een dergelijk bakje in no time een mistig aandoende voorzijde van de bak.
 
Denk het niet, en als inmiddels misschien wel aanwezig, niet bruikbaar voor een aquarium lijkt mij zomaar.
Ik begrijp liefhebbers niet die een acryl aquarium willen, een algenmagneet indien in gebruik maakt van een dergelijk bakje in no time een mistig aandoende voorzijde van de bak.
Een algenmagneet is ook en zelfs in een glas aquarium een kras bezorger.
 
Een nieuwe bril of een nieuwe bak, ik doe er altijd voorgeschreven voorzichtig ermee.
Toch komen er altijd krassen op.
Van me zorgverzekering mag ik om de 3 jaar een nieuwe bril met iets korting maar dat gaat niet op voor aquariums.
Daar zou ook wel eens af en toe een nieuwe voorruit op kunnen met voor mijn part ook meekleurend glas of dubbelglas en optical white glas en nog het allerliefste onbekrasbaar glas.
 
Optical white heb ik voor de zeewaterbak maar ik merk dat dit veel sneller krast dan van de Fusion.
 
Dat ben ik ook van plan, deze wordt kogelvrij.
Maar als ik nou gewoon in groningen was dan zou ik ook aardbevingbestendig nemen
 
Ach in de stad merk je weinig tot niks van aardbevingen dus daar hoef je je niet al te druk om te maken denk ik. Maar ja in bepaalde gebieden hier is hier misschien wel aan te raden om voorzorgsmaatregelen te nemen;)
 
Een nieuwe bril of een nieuwe bak, ik doe er altijd voorgeschreven voorzichtig ermee.
Toch komen er altijd krassen op.
Van me zorgverzekering mag ik om de 3 jaar een nieuwe bril met iets korting maar dat gaat niet op voor aquariums.
Daar zou ook wel eens af en toe een nieuwe voorruit op kunnen met voor mijn part ook meekleurend glas of dubbelglas en optical white glas en nog het allerliefste onbekrasbaar glas.
Op zich is het belangrijk om te zorgen dat je aquarium zo stabiel mogelijk is. Maar er zal altijd aanslag om de ruiten van de bak zitten. Reinigen doe je dan het best regelmatig zodat er geen laagvorming plaatsvind en met een zacht doekje of papier, wat ik altijd deed. Pas daarbij op om geen bodem materiaal mee te trekken langs het glas. Een algenmagneet is eigenlijk vragen om krassen.
 

Terug
Bovenaan