Komkommer voeren aan cory's


C

corydorasfan123

Guest
Hoi Forumleden,

Ik heb de afgelopen weken 6 Corydoras Julii gekocht en voer die op dit moment Tabimin tabletten van Tetra, vlokkenvoer als het naar de bodem dwarreld en 1x per week de rode muggenlarven van Ruto. Nu heb ik zo nu en dan stukjes komkommer of andere groenten over. Zou ik deze ook kunnen voeren en moet dat dan eerst nog gekookt worden of kan het gewoon afgespoeld erin. Alvast bedankt.

Groetjes Corydorasfan123
 
Corydoras kan je het beste voor het merendeel dierlijk voer geven dus kijk even wat er precies in de tabletten en vlokvoer zit.
Sowieso doe je ze met komkommer geen plezier volgens mij maar misschien andere vissen in je bak wel maar dan moet je het niet koken iig want bestaat voor het grootste deel uit water ;)
 
Hoi Seabait,
Weet jij toevallig of ze misschien iets anders van groenten lekker vinden of eten ze alleen maar dierlijk voer.
Nu heb je van het merk Ruto heel veel verschillende soorten diepvriesvoer maar welke kan ik nu het beste halen als afwisseling op de rode muggenlarven of misschien wel als vervanging?

Groetjes Corydorasfan123
 
Cory's lusten GEEN groenten. Zijn eigenlijk vleeseters, die ook aas lusten en soms een stukje rot blad gaat er ook wel in. Als je hun spijsverteringstelsel bekijkt kun je ook zien dat ze plantaardig spul moeilijk kunnen verteren.

Cory's eten ALLE soorten diepvriesvoer, als dat maat klein genoeg is. Ze zijn helemaal gek van Tubifex, maar dat moet je niet vaak geven, omdat de beekslingerwormen, letterlijk vol zitten met afval, dat is namelijk weer HUN voedsel.
 
Ik denk dat ze net als ik helemaal geen fan van groente zijn maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Moet over het algemeen niet zoveel uitmaken welk ander diepvriesvoer maar sommige vissen kunnen kieskeurig zijn en moeten ze iets niet dus kan je bv zo'n mix nemen en zie je vanzelf wat ze zo opsmikkelen.

Was onder het typen ff wat anders aan het doen dus had de reactie van bigsmoke nog niet gezien.
 
Mijn vrouwelijke Corydoras aeneus waren er altijd als eerste bij als er komkommer in de bak lag. Merkte wel dat dit slechts 2 grote vrouwtjes van de 7 waren, geen andere cory's. Denk niet dat het goed voor ze is om het heel vaak te voeren, maar als ze af en toe een beetje meesnoepen met de rest kan het geen kwaad denk ik. Speciaal voor hun voeren zou ik alleen niet doen.
 
Super bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb verder nog 8 kardinalen, 2 kegelvlekbarbelen en een borstelneus erin zitten lusten die wel een stukje komkommer en kan dat er zo in?

Groetjes Corydorasfan123
 
Je borstelneus zal er erg blij mee zijn. ! x per week een schijf van 2-3 cm dik. steek er een ( klein) koffielepeltje of andere stukje metaal ( ijzer geen koper of aluminium!!) door zodat het zinkt en haal het na 24 uur weg.
 
Dat ga ik dan zeker eens proberen. Dank voor alle reacties!
 
Ik heb afgelopen week partjes tomaat in mijn bakken gedaan (alleen de schil en vruchtVLEES :cool:) en mijn Corydoras Pygmaeus-en waren er niet bij weg te slaan. Misschien heb je daar nog wat aan ? Uiteraard wel even aan een vork prikken ofzo om te verzwaren.
 
ook onze Cory's aten gewoon van het groenvoer mee.
Het is natuurlijk wel niet hun hoofddieet.
 

Terug
Bovenaan