koi zwaarddragers


P

Platy 2012

Guest
ik heb sinds een aantal maanden koi zwaarddragers aan geschaft,
nou zijn deze elke keer zwanger maar het lukt me niet om de jongen in leven te houden,
toto 3x aan toe ben ik ze allemaal verloren..
iemand een idee ?
 
Wat is de temperatuur? Wat voer je? En hoe vaak per dag? Hoe groot is de opfok bak? En hoe vaak ververs je die?
 
temp 25 graden
voer 1x per dag
voer vlokken voer en ��n keer per week wafels,
60 liter bak
ververs elke week 10/20 procent
 
Ik zou dat voeren op schroeven naar 5/6 daags, en dan gevarieerd waarvan vlokken met een hoog plantaardige gehalte niet mogen ontbreken. En dan om de dag 25% verversen. En de temperatuur kan wel naar 23 graden.

Dit moet helpen.

trouwens vissen groeien niet mooi uit van alleen vlokvoer. Vlokvoer moet je zien als een basisvoer wat je af en toe voert 2/3x per week, en niet elke dag. Er zijn zelfs geleerden die zeggen dat veel voeren met vlokvoer tumoren aan de organen veroorzaken kan. En wat zit er vooral in een standaard voer? Granen en vismeel... Waarvan het lichaam de granen niet eens kan opnemen...
 
ik voer vlokken voer wat ik ook te koop aan bied,
ook voer ik zinkend korrel voer wat ik ook te koop aanbied,
en geen ze zoals ik al zei ook wafels,

dus als ik jongen heb moet ik doen wat je me net vertelde ? is misschien wel een idee, ga het proberen bedankt !
 
Vlokvoer is gewoon niet voldoende. En Zwaarddragers eten van nature veel plantaardige voeding dus daar moet je rekening mee houden.
 
Bv een speciaal Guppy voeder of een vlokvoer voor Malawi cichliden waar ook veel spirulina in zit. Voer de jongen ook zeker 5/6x per dag.

En zoals ik al zei volwassen en jongen dieren niet 100% een kunstmatig voer geven, maar ook diepvriesvoer.
 
heb me eerste jong gespot,
is kijken hoelang deze het uithoud..
 
de kleine is nog steeds in leven, hij ook wel goed moet ik zeggen,
geef me meerdere keren per dag gevarieerd voer en het lijkt t werken.
 
heb nog meerdere jongen gezien, een stuk of 13 al gezien,
het lijkt alsof ze het nu wel allemaal goed doen.
 

Terug
Bovenaan