Koi maanvis dood


Bo?&€@

Well-known member
Lid geworden
12 november 2022
Berichten
46
Leeftijd
24
Hallo ik heb een vraag een van mijn maanvissen is gister overleden heb hem uit ze leiden verlost hij komt niet meer ademen en niet meer eten hij was de enige die dit had ik zou graag willen weten wat dit is en of ik het kon voorkomen maar ik heb nog een belangrijke vraag deze maanvis had met zijn vrouwtje (er is bevestigd dat het een mannetje is) eitjes gelegd het was dus een koppel het aantal maanvissen is nu even ik hou hun gedrag in de gaten of dat goed gaat maar dit vrouwtje heeft nu geen man meer gaat het vrouwtje hier veel last van krijgen en kan dit kwaad zo ja kan ik er een nieuwe bijkopen

Informatie bak:
Zuid Amerika chicliden bak
240 l
122 cm lang
Medebewoners blauwe acara koppel Senegal bichirs corydoras (gaan weg ) kersenbuikchiclide blauwe kreeft Hero severum red spotted twee maanden oud
IMG_1815.jpeg


Het is een hoog beplante bak met grote stukken hout

Zie hier foto van de vis en bak
IMG_1911.jpeg
 
Ik heb na overlijden ook 4 over hoor en heb er niet een bijgezet omdat je niet weet hoe een nieuwe vis in de groep gaat vallen en ze vaak veel kleiner zijn. Ook kun je het geslacht niet weten.
Wat de reden van het overlijden van je andere vis is dat is lastig achteraf om te bepalen.
 
Ik heb na overlijden ook 4 over hoor en heb er niet een bijgezet omdat je niet weet hoe een nieuwe vis in de groep gaat vallen en ze vaak veel kleiner zijn. Ook kun je het geslacht niet weten.
Wat de reden van het overlijden van je andere vis is dat is lastig achteraf om te bepalen.
Dankuwel voor de reactie maar is dit erg voor de overblijvende van het koppel
 
Ik denk dat dit wel meevalt en in de natuur gebeurt dat ook.
 
De koppelvorming van maanvissen is los-vast, als je ze naar een andere bak zou verhuizen zouden ze waarschijnlijk opnieuw gaan kijken wie bij wie past.

Ik had op een gegeven ogenblik nog 5 maanvissen over en toen een koppel overgenomen van iemand anders, gaat prima, al moet ik wel zeggen dat ik 3 'afdelingen' heb met zichtbrekers en het koppel heeft één kamer geannexeerd. Mijn bak is wel 80 cm groter, dus dat zal ook wel verschil maken.
 
De koppelvorming van maanvissen is los-vast, als je ze naar een andere bak zou verhuizen zouden ze waarschijnlijk opnieuw gaan kijken wie bij wie past.

Ik had op een gegeven ogenblik nog 5 maanvissen over en toen een koppel overgenomen van iemand anders, gaat prima, al moet ik wel zeggen dat ik 3 'afdelingen' heb met zichtbrekers en het koppel heeft één kamer geannexeerd. Mijn bak is wel 80 cm groter, dus dat zal ook wel verschil maken.
Dankuwel voor de info dan laat ik het zo ik kan natuurlijk niet voorspellen wat mijn vissen doe als ik er zomaar een nieuwe bij gooi
 
Als je er nieuwe bij doet, zorg dan dat de nieuwe groep ongeveer net zo groot is als de 'oude' populatie. Dat verdeelt de agressie.
 
Ja maar als je 5 hebt en er gaat er 1 dood dan is 4 toevoegen wel veel en vaak teveel aan belasting.
 
3 zou ook kunnen, maar ik ben met je eens dat de groep dan wel groot wordt.
 
Ja de bak is 240 liter dus netto goed 200 en ik zou er max 4-5 in doen.
 

Terug
Bovenaan