kogelbak van sap95


S

sap95

Guest
Hallo,

Hier een paar foto's van mijn kogelbak (100x40x50). Hij draait nu 3 maanden en de kogelvissen (5x colomesus asellus) zitten er nu 3 weken in. Verder heb ik een schooltje kardinalen, en 5 corydoras paleatus.
Er zit nu nog een paarse gloed in de verlichting, maar ik ga volgende week LED verlichting inbouwen.
Bodem is JBL sansibar.
Techniek : Eheim experience 350 ( 1050l/u)
Externe verwarming van 200 watt
back up verwarmingselement van 200 watt

IMG_9089.JPG


IMG_9294.JPG


IMG_9604.JPG
 
mooie bak, beetje aan de kleine kant voor 5 kogels. Wat voor hout is dat eigenlijk? super mooi hout
 
Dit is al een oud topic, maar het zou kunnen dat SAP 95 precies de ervaring heeft waar ik een vraag over heb, ik zie namelijk dat er ook tetra's bij hem zwemmen.

Ik heb een volwassen SAP, normaal gesproken is hij de lieve vrede zelf. Toch is het wel eens misgegaan door de tijd. Bijlzalmpjes heb ik ooit op tijd kunnen herplaatsen want daar werd z'n jachtinstinct wel heel erg door getriggerd. Ik heb met eigen ogen gezien dat hij neon tetra en zelfs keizertetra dwars door midden heeft gebeten.
Maar het maffe is, een paar kleine Endler guppen gewoon naast hem zwemmen en deze worden met rust gelaten. Ook molly's en ik heb zelfs een tijdje glaswelsjes gehad, geen probleem voor de SAP, geen interesse wat dan ook, helemaal veilig.

Nu kan ik een mooi schooltje Rasbora Kubotai op de kop tikken. Kan iemand er een pijl op trekken? Zou dit net als met de kleine guppen gewoon goed gaan? Of staan de rasbora's hetzelfde lot als de tetra's te wachten?

Ik heb eventueel een uitwijk voor de rasbora als het niet goed zou gaan hoor, mijn kweek/quarantaine bak is momenteel leeg.

fijne dag !!

Mark

 
Ik heb me altijd laten wijsmaken dat een aquarium voor kogelvissen interessant en uitdagend moet zijn, vol met hoekjes en kantjes om te ondekken enzo.
 
Ik heb me altijd laten wijsmaken dat een aquarium voor kogelvissen interessant en uitdagend moet zijn, vol met hoekjes en kantjes om te ondekken enzo.
Zeker, ik merk als de bak tijdelijk wat kaler is, als plantjes op zijn en vervangen moeten worden of zo, dat hij zich meer "verveelt", gaat meer tegen de ruit op zwemmen. Wat ook heeft geholpen is een grote rustige vis in de bak, zo'n grote vis zwemt z'n eigen route, maar kruist wel elke keer het blikveld van de kogel. Hierdoor wordt hij weer afgeleidt, en is dan vergeten waar hij naartoe aan het gaan was.
Een soort peuter waar objectpermanentie nog niet ontwikkled is zeg maar. Heel doeltreffend

gr

mark
 

Terug
Bovenaan