Kleur achterwand


J

Johantw

Guest
Hi,

Ik had het in een andere vraag al even vermeld: ik help mijn dochter bij de inrichting van haar aquarium (60x40x30). Nu wil zij zelf een licht blauwe achterwand, ik vroeg mij af of dit een goed idee is. Hier op het forum heeft men het over het algemeen over zwarte achterwanden, is een donkere achterwant beter voor de vissen?

Sowieso willen wij graag een wand buiten de bak, om ruimte te sparen. Volgens mij is er dan de keuze tussen a) een (juwel) poster, b) folie of c) verf. Heeft iemand ervaring met 1 van deze opties?
 
Posters, folie of verf het kan allemaal. Het heeft ook allemaal voor én nadelen. 't Is maar wat je eigen voorkeur is. De vissen zal het een biet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier de lichtblauwe en ook die met lichtkleurige rotsen erop en dat maakt allemaal niet zoveel uit en ik zou zeggen doe wat het mooiste is.
 
Vorig jaar hadden we hier een fotowedstrijd, en daaraan deden verschillende bakken mee met verschillende achterwanden. De foto's kun je nog steeds zien, er zijn er een paar met een lichtblauwe of witte achterwand, verschillende met een zwarte van schoolbordverf, en ook verschillende met een poster. In onderstaande link kun je ze allemaal onder elkaar zien en het effect vergelijken.

 
Ik heb tempexplaten geverfd met latex in de kleur bamboegroen en die zitten achter de bakken aan de buitenkant, voordeel hiervan is dat je dus niks aan d eruiten moet plakken of smeren en tempex isoleert en je kan het in elke gewenste kleur verven
 
Ik heb zwarte schoolbordverf gebruikt. Dus de achterkant is zwart. Ik vind dat zelf er mooi afsteken tegen het groen van de planten :)
 

Terug
Bovenaan