Kleine rare beestjes in garnalen aquarium


FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Berichten
256
Leeftijd
63
In mijn garnalen aquarium zitten sinds 3 dagen rare kleine beestjes. Ze zijn niet veel groter dan stofvoer. . Ze zitten vaak aan de oppervlakte en zijn super klein. Soms gaan ze in een schokkende beweging (net watervlooien maar dan veel kleiner) naar de bodem en weer terug. Ik dacht eerst dat dit mijn eerste jongen vuurgarnaaltjes zouden zijn, maar geloof daar niet in. Al zitten er wel een aantal dames met eitjes in. Ze blijven klein en groeien ook niet. Ze zijn te klein en te snel om te fotograferen. Wat heb ik nu weer in mijn bak zitten na de opstart wormpjes die er overigens ook nog inzitten?
 
Ik denk springstaartjes. Ik heb ze ook, ooit meegekomen met drijfplanten. Ik heb me er eigenlijk nooit echt zorgen om gemaakt.
 
Dank je wel voor de reactie. Ik zal toch nog eens een poging doen om een foto te maken en dan in te zoomen. Al geloof ik niet dat me dat lukt
 
Ze lijken wel meest tegen de wateroppervlakte te hangen tegen een hele dunne kaamlaag. Het zouden zo die springstaartjes waar je het over hebt kunnen zijn
 
O zich kunnen ze geen kwaad denk ik en ik zou er niet wakker van liggen.
 
Doe ik ook niet. Anders hang ik er mijn kleine Eheim oppervlakte slimmer wel even in. Zomaar een paar minuten met de stekker vast zodat ik er die meteen uit kan trekken als er garnalen in de buurt komen
 
Ik heb ze ook wel gehad en zo zijn ze er en zo zijn ze weg maar ze zitten graag tussen de drijvers viel me op.
 

Terug
Bovenaan