Kleine Discusvissen kleiner houden


PieterBoon02

Active member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
27
Leeftijd
22
Is het zielig om 2 discusvissen aan te schaffen en toe te voegen aan een gezelschap bak. Waarbij je ze 2/3 keer per dag voert en 1 waterwissel in de week doet. Ik wil namelijk de vissen wat kleiner houden en niet dat ze 18cm worden want dat vind ik toch echt te groot. Stel dat ze ondanks deze maatregelen wel groter worden heb ik weer een excuus om een nieuw aquarium aan te schaffen.

Ik weet dat discusvissen groepsdieren zijn maar je ziet vaker dat ze met 2/3 zitten.

Mijn bestand waar ik over na zit te denken
2x discus
Koppel ramirezi
16 roodkopzalm
Koppel apistiogramma
 
Is het zielig om 2 discusvissen aan te schaffen en toe te voegen aan een gezelschap bak.
Goed dat je deze vraag stelt! Antwoord: Ja, dat is zielig. Reden 1. Discussen zijn groepsdieren met een duidelijke hiërarchie en voelen zich het best in een goede school. Reden 2. Het is zielig als je discussen bewust ondervoed om ze kleiner te willen houden, ze zullen vergroeien met alle lichamelijke klachten vandien. Als je van vissen houdt doe je dit niet. Reden 3. Jonge discussen hebben heel veel verzorging nodig in warm, bacteriearm water. Een gezelschapsbak heeft dat niet. Kortom, dit zijn drie redenen waarom dit echt zielig is voor discussen.
 
Goed dat je deze vraag stelt! Antwoord: Ja, dat is zielig. Reden 1. Discussen zijn groepsdieren met een duidelijke hiërarchie en voelen zich het best in een goede school. Reden 2. Het is zielig als je discussen bewust ondervoed om ze kleiner te willen houden, ze zullen vergroeien met alle lichamelijke klachten vandien. Als je van vissen houdt doe je dit niet. Reden 3. Jonge discussen hebben heel veel verzorging nodig in warm, bacteriearm water. Een gezelschapsbak heeft dat niet. Kortom, dit zijn drie redenen waarom dit echt zielig is voor discussen.
Dank voor uw reactie. Het is jammer maar ik begrijp het en zal kijken naar andere soorten
 
Graag gedaan. Er zijn mooie kleurrijke vissen die wel goed in een gezelsschapsbak gedijen.
 
Gewoon niet doen.

Al die mensen die ze met twee of drie houden zijn ook niet lekker bezig.
 

Terug
Bovenaan