Kleine beestjes op drijfplanten


Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Berichten
5,986
Leeftijd
52
Locatie
Rheden
Sinds een paar dagen zitten er allemaal beestjes op mijn drijfplanten, beetje formaat fruitvlieg (alleen vliegen ze niet

Geen idee wat het voor insecten? zijn, maar nog belangrijker, hoe kom ik er aan en weer vanaf??

P2210013.JPG


Niet echt een duidelijke foto maar het zijn dus die donkere pluisjes.
 
Ja ik weet het geen duidelijke foto, maar misschien is het een bekent fenomeen.

Mijn vrouw komt zo thuis haar telefoon heeft een betere camera.... wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
springstaartjes
die zijn wat langwerpig zie ik,

Deze zijn wat ronder van vorm.
beesje.jpg


Betere foto heb ik even niet, misschien morgen als de lampen branden

Maar het zal sowieso bestreden moeten worden, afspoelen heeft geen nut denk ik omdat de eitjes waarschijnlijk achterblijven?

Misschien buiten in een emmer met één of andere verdelger?
 
Rouwvarenmugjes?

Alhoewel de larven in potgrond leven

Edit: oh ze vliegen niet. Gewone luizen dan
 
heb ook beesjes op me drijf planten als je er vissen bij houd kom je er wel vanaf
 
ja je moet die planten dan onder water duwen als die vissen nie gegeten hebben ik heb nog kleineren beesjes zitten maar met garnalen gaan ze niet weg:p
 
Als het effectief bladluizen zijn kan je ook tweestippelige lieveheersbeestjes toevoegen als biologische bestrijding.

Of beter nog: de larven van een lieveheersbeestje, die eten er tot 100 per dag en die vliegen niet weg. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zie die maar eens te vinden.

Dat wordt verkocht, hé!
Wat had je gedacht? Als er vraag is naar iets is er een aanbod hé.

Maar je kan ze ook makkelijk zelf vinden in de tuin of in een serre of bij een tuinhouder die ze gebruikt tijdens de teelt.
 
Dat wordt verkocht, hé!
Wat had je gedacht? Als er vraag is naar iets is er een aanbod hé.

Maar je kan ze ook makkelijk zelf vinden in de tuin of in een serre of bij een tuinhouder die ze gebruikt tijdens de teelt.
je kan ze maar x aantal maande per jaar bestellen
 
Laatst bewerkt:

Denk het niet, zeker aangezien de drijvers van Patrix samengehouden worden door de luchtslang. De volwassen kevers kunnen wel wegvliegen als het hun niet interesseert maar de larves zullen gewoon op hun vlotje blijven zou ik denken.

Het lieveheersbeestje dat ik gisteren vast had was eigenlijk toevallig wel aan het "verdrinken" :D:br: :engel:maar dat was omdat het op zijn rug dreef in een emmer water. Dus dat heb ik gered maar als ze op hun poten staan gaan ze zo snel niet verdrinken hoor. ;)
 
Zo ben je aan het zoeken naar vissen, en nu slaat het om naar het kopen van lieveheersbeestjes/larven.... moet nie gekker worden:D

Tja, ik dacht hetzelfde toen ik onlangs panty's kocht in delhaize...
En toen ik bij de apotheek vroeg om injectiespuiten met naald...

:br:
 
Hahaha, ook een vreemde combinatie ja.

Nou wordt ik wel nieuwsgierig naar de behoefte daaraan:D
 
nieuwsgierig naar de behoefte daaraan

Panty om over de inlaat van mijn filters te spannen nadat ik zwangere garnaaltjes had gespot.
Spuiten (in verschillende maten) mét naald omdat ik dan tot op de bodem van mijn fles plantenvoeding raak...


:juggle:

Deze week ook nog een bol breiwol gekocht, dat was ook een speciale beleving...

"Hebben jullie ook groene wol aub? :br:
Om aflegmopjes te maken voor mijn visjes."

Jaja, denken de mensen dan!
;)
 
Panty om over de inlaat van mijn filters te spannen nadat ik zwangere garnaaltjes had gespot.
Dat is het goede antwoord in deze.

mét naald omdat ik dan tot op de bodem van mijn fles plantenvoeding raak...
De meeste spuiten hebben een tuitje waar precies een luchtslangetje op past.
Deze week ook nog een bol breiwol gekocht,
Dat was om aflegmopjes te maken voor mijn visjes.

Jaja, denken de mensen dan!
:D
 

Terug
Bovenaan