Klein project (advies welkom)


F

Fctwesley

Guest
Hallo allemaal,

Van alles wat hieronder staat kan ik wel tips voor gebruiken. Wil graag een mooie bak maken, maar geen idee wat wel goed is en wat niet goed is.
Ik zit heb al een aantal aquariums gehad, vaak met met een paar mankement. Denk hierbij aan water van een viswinkel in je bak doen samen met de vissen. :sorry:direct geleerd van me fouten.

Nu is me vraag of jullie me wat advies kunnen geven. Ik heb een gebruikte bak gekocht via marktplaats (80x35x45) er zit nu nog door de oude eigenaren een eigen gemaakt filter systeembox in.
Zelf ben ik niet tevreden met de kwaliteit van de filterbox en heb ik een Systeem biobox 2 besteld.

Hieronder even een foto van hoe me aquarium er nu uitziet.

Aquarium 2.jpg


Nu wil ik eigenlijk wel van het lelijke witte grind af en veel meer planten.
Wat zouden jullie adviseren met betrekking tot voedingsbodem ? ik heb in een andere aquarium nu Aquasoil zitten van Tropica dat bevalt me opzich wel.

De vissen die ik ga bestellen ( na 4 weken indraai )

Schoonmaakploeg
- 10x Otocinclus Affinis
- 3x Dwerg Ancistrus
- 30x garnalen

Siervissen
- Nog geen idee (tips zijn welkom)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Me tweede bak een 60cm aquarium

Die ga ik gebruiken om alle vissen in quarantine te doen. Nu ben ik opzoek naar een medicijn die veelzijdig is en waar ik geen hoofdprijs voor moet betalen :).
Aquarium 1.jpg



Met vriendelijke groet,

Wesley
 
Nu ben ik opzoek naar een medicijn die veelzijdig is en waar ik geen hoofdprijs voor moet betalen

Dat is denk ik lastig want je zult moeten weten wat een vis mankeerd en daar de medicatie op afstemmen.
 
Mijn advies betreffende de voedings bodem is lekker in de winkel laten.
neem gewoon filterzand en mocht je planten hebben die hun voeding uit de bodem halen kun je plaatselijk bemesten met osmocote capsules of klei ballen.
 
Of het zand van de Hornbach met een korrel van 0,4-0,8mm.
 
Waarom wederom voor een intern filter gaan? Dit formaat aquarium zou bijvoorbeeld perfect zijn voor een Eheim classic 250 externe filter en hierdoor verlies je veel minder ruimte in je aquarium zelf en heb je een veel betere filtrage. Zo te zien is er genoeg ruimte naast de kast voor dit filter.
 
Waarom wederom voor een intern filter gaan? Dit formaat aquarium zou bijvoorbeeld perfect zijn voor een Eheim classic 250 externe filter en hierdoor verlies je veel minder ruimte in je aquarium zelf en heb je een veel betere filtrage. Zo te zien is er genoeg ruimte naast de kast voor dit filter.

Jaa denk dat ik dit ook maar ga doen !
 
Otocinclus zijn aufwuchs eters. In een nieuw opgestart aquarium is nog weinig eten voor ze te vinden. Ik denk dat je ze een betere start kunt geven in een goed ingedraaid aquarium.
 
Otocinclus is een vrij 'teer' visje die moeite heeft zich aanpassen aan vast voer zoals algentabletjes. Normaal voedden ze zich met biofilm (ook wel aufwuchs in het Duits) in je aquarium en die is pas voldoende beschikbaar na ongeveer 6 maanden. Na een tijdje passen ze zich een beetje aan en gaan ook groenvoer eten zoals sla, komkommer, courgette etc maar dat gaat meestal een flinke tijd overheen. In de tussentijd zal die het dus met biofilm moeten doen.

Een oto toevoegen in een net gestart aquarium is meestal een doodvonnis voor ze.
 
ook kijk aan, bedankt voor het reageren. zal het op me lijstje zetten
 

Terug
Bovenaan