Kleibollen bij Rode lotus, knol dieper in het grind?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Ik heb sinds kort een Rode lotus knol in mijn aquarium waar een jong plantje uit groeit.
Echt nog klein,...

Heb gelijk twee kleibolletjes erbij gedaan en een ijzertabletje,..... deze heb ik in de bodem gedrukt.
Vervolgens de Rode lotus-knol erin gezet ( op de plek van de voedingsbolletjes/tabletje).
De knol is voor een derde in de bodem gedrukt.

Maar nu vraag ik me af,.... hoe komt de Rode lotus dan ooit bij die voedingsbolletjes/tabletje, als de knol maar voor een derde in de grond mag?

Er zitten geen wortels aan de knol,... zo kan de Rode lotus toch nooit bij de voedingsbolletjes komen?
De plant staat op de knol, dus boven de bodem/grind.
Of groeien de wortels pas later naar beneden, over de knol heen en gaan dan pas de bodem in opzoek naar de voedingsbolletjes?
Is het handiger om de knol wat dieper in de grond te drukken, of is dat niet goed voor de plant/knol?

Ook zou ik graag willen dat de Rode lotus wel stevig in de bodem komt te staan,.. als hij nu niet te diep geplant mag worden,.. hoe komt dat later dan?
Dan zou ik hem als hij groter is opnieuw moeten planten ( de knol eraf halen?) en dan wat dieper terug planten?
Of is het beter om de knol waar hij nu op zit gelijk wat dieper in de bodem te drukken?
 
Aan de knol komen straks wortels welke de voeding kunnen opnemen, later verdwijnt de knol en zullen de planten wortels dit direct overnemen, soms vormt zich ook een of meerdere kleine knolletjes.
 
Hij mag veel dieper in de bodem, bovenkant net boven zand of grind ,wortels gaan vanzelf naar voeding en andersom.
Er komen ook nieuwe scheuten aan de plant als hij eenmaal groeit zit hij goed vast .
Als je hem klein wilt houden goed snoeien anders wordt het een hele grote plant.
Alle snel groeiend scheuten wegknippen.

DSC01551.JPG
 

Terug
Bovenaan