Klei in het aquarium


H

Hillie

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb tegen de volgende zomervakantie een groot project op stapel staan, nl. Mijn vision 450 opnieuw in te richten met een terrassenstructuur in klei.

Ik ben op zoek naar leden die ervaring hebben met het gebruik van klei, het modelleren, evt. verven, de inrichting zelf dan...

Ik wil een grondige voorbereiding voor dit project, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan als mijn bak eenmaal leeg staat...

Ik heb een familielid dat beschikt over een echte klei-oven (ze is een lerares in een kunstacademie) die me wel zal willen helpen.

Maar waar moet ik nu eigenlijk allemaal op letten?
Zijn er onder jullie leden bij die zelf ook zoiets hebben, foto's misschien?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
ik zelf heb e geen ervaring mee maar ken iemand die het wel doet
 
zou als de bouwsels af zijn en geverfd gebakken etc er voor de zekerheid nog een laag epoxy over zetten
zodat de verf en klein je water niet kunnen gaan vervuilen
 
Ik heb ongebakken klei bij mijn slijkspringers, dus weet ik niet waarom gebakken niet zou kunnen.

Maar wat ik moest doen voor mijn slijspringers is klei kopen zonder toevoegingen en kleurstoffen.
 
Niet verven. !!
Zijn genoeg verschillende kleurstoffen om het een andere kleur te geven.
Stenen die verschillend van kleur zijn,zijn ook met kleurstoffen op kleur gemaakt,en gebakken.
Gele ijsselsteen in al eigen kleur.
Met metselstenen kun je ook veel mee doen,he.
 
Rivierklei wordt na bakken geel en zeeklei rood (door een hoog ijzergehalte).
 
Een ding om rekening mee te houden: Onder water ziet de kleur er veel lichter uit dan boven water.
 
Moet gewoon kunnen volgens mij, kwam onlangs een website tegen waar je legholen kon bestellen. Die waren ook allemaal van klei gemaakt en daarna gebakken.
 

Terug
Bovenaan