-Kind of Blue-willem666


Anubias Pangolino.
Rechts zie je een metalen pinnetje waarmee ik het stekje aanvankelijk in de grond hield.
Het linkse deel is de nieuwe aangroei (heeft wel meer dan een jaar geduurd) en de worteltjes van de nieuwe aangroei hebben zich mooi gehecht aan het stukje hout.
20200910_205430.jpeg



Mini bucephalandra (blaadjes zijn minder dan een halve centimeter groot), omringd door Cameroon-moss

20200911_160106.jpeg


Nog een paar buce's

20200910_205503.jpeg
20200911_160915.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De TB's die ik ooit van Seabait kocht zijn deze zomer helaas zo goed als uitgestorven. De kweek is nooit echt op gang gekomen en kort na de hittegolf zijn er veel omgevallen.
Ik tel er maar meer drie in het nano-bakje... :cry:
Bij mij duurde het ook vele maanden voordat ze eindelijk gingen kweken, en de opgebouwde groep van 150+ is ook deze zomer geminimaliseerd door de warmte.
 
de opgebouwde groep van 150+ is ook deze zomer geminimaliseerd door de warmte.

Ai, dat is zonde! :(( Extra jammer aangezien je ze net aan het kweken had gekregen.

Bij mij is de groep (helaas) nooit zo groot geworden, had er misschien 30 (max 40) voor de sterfte toesloeg. Dus een succes is het nooit geweest hier... :( Het leek eerder "standhouden" ipv gedijen en kweken... Tijd voor bezinning...

Hoeveel blijven er bij jou over?
 
Laatst bewerkt:
Ai, dat is zonde! :(( Extra jammer aangezien je ze net aan het kweken had gekregen.

Bij mij is de groep (helaas) nooit zo groot geworden, had er misschien 30 (max 40) voor de sterfte toesloeg. Dus een succes is het nooit geweest hier... :( Het leek eerder "standhouden" ipv gedijen en kweken... Tijd voor bezinning...

Hoeveel blijven er bij jou over?
Lastig te zeggen, volgens mij verlies ik er nog steeds, maar ik schat nog een stuk of 50 nu.
 
Ja het is jammer en ik heb een groep F1 zitten die tijden niets deden en waarbij de ouderen omvielen maar een aantal hebben op de valreep voor nageslacht gezorgd en ik tel nu zo n 100 kleintjes/halfwas. Met de warmte heb ik met een cooler uitval kunnen voorkomen op een incidentele dode na maar ja dat heb je altijd wel.
 
Lastig te zeggen, volgens mij verlies ik er nog steeds, maar ik schat nog een stuk of 50 nu.

Zonde, maar er is nog hoop in jouw geval denk ik. Zolang er 20+ overblijven kan alles nog keren zou ik denken. Hopelijk stopt de uitval snel en herpakken de overblijvers zich nog!

Bij mij is het aantal (3 :(() helaas te klein om nog op een revival te durven hopen...
 
Zonde, maar er is nog hoop in jouw geval denk ik. Zolang er 20+ overblijven kan alles nog keren zou ik denken. Hopelijk stopt de uitval snel en herpakken de overblijvers zich nog!

Bij mij is het aantal (3 :(() helaas te klein om nog op een revival te durven hopen...
Met 3 moet je wel heel veel geluk hebben ja.
 
Lack of pictures here makes me feeling kinda blue ;)):daisy:

Begin nogal last van m'n vingers te krijgen :juggle:

Hopelijk is er geen blijvende schade aan je vingers? :br:

Alleszins, opeens herinnerde ik me je vraag :juggle: dus snel snel een fotootje genomen van de bak.
Het is een ietwat verwilderde en verwaarloosde aanblik aan het worden, ik heb de bak een beetje overgeleverd aan de bewoners met alle gevolgen van dien. Maar op zich loopt alles wel zonder noemenswaardige problemen hoewel een snoeibeurtje misschien wel een idee is...
Het is niet de beste foto maar het is wat het is.


20201013_172408_006.jpg
 
Mooie volle bak, hou ik wel van.
Zeker ook zo'n donker hoekje links met die stenen en de crypto's zorgt voor een mooi contrast vind ik.

Weet niet of dat takje rvs mn ding is :giggle:
 
Weet niet of dat takje rvs mn ding is

LoL
Het is eigenlijk een kreeftenvorkje dat ik gebruik als garnalensatéstokje...
Het ziet er niet uit maar aangezien het de favoriete hangout is van de oto's en de japonica's zie ik het door de vingers. ;))
Zonder die prikker vliegt de courgette de hele bak door en wordt ze aangezogen door de filters...
 
Alleszins, opeens herinnerde ik me je vraag
Je hebt me 5 maanden!!! laten wachten :cry: en dan nog niet de moeite nemen om je bak een beetje te fatsoeneren ;)
Gelukkig voor jou hou ik wel van een junglebak dus ik vind hem prima zo :thumbs: Jij denkt daar waarschijnlijk iets anders over :DD De bewoners vinden het volgens mij ook wel goed zo.
 
LoL
Het is eigenlijk een kreeftenvorkje dat ik gebruik als garnalensatéstokje...
Het ziet er niet uit maar aangezien het de favoriete hangout is van de oto's en de japonica's zie ik het door de vingers. ;))
Zonder die prikker vliegt de courgette de hele bak door en wordt ze aangezogen door de filters...
Ah ok. Dacht al dat het een hakensteker was oid :DD

Slim(y)
 
Jij denkt daar waarschijnlijk iets anders over

Bwah, de bak draait bijna 4 jaar met deze inrichting en op zich mag hij best wat verwilderen.
Behalve de stengels en de drijvers heb ik al maanden niet meer gesnoeid en ik kan gerust nog een maandje wachten als het moet.
Op termijn ga ik de boel wel eens compleet omgooien en opnieuw inrichten dus de huidige inrichting doe ik niet veel meer aan intussen.
Maar de paskai zwemmen hier bijna 2 jaar rond (en waren al volwassen toen ik ze kocht) dus die zijn aan het eind van hun leven vrees ik, ik merk dat er nu en dan een visje uitvalt zonder andere aanwijsbare reden. In het wild leven ze doorgaans maar 12 maanden dus ik denk dat ze vrij bejaard aan het worden zijn. :((
Ik ga sowieso pas opnieuw inrichten wanneer ze er niet meer zijn. Dan moet ik enkel de garnalen en de oto's verhuizen.

De bewoners vinden het volgens mij ook wel goed zo.

Dat denk ik ook wel, ze gebruiken alleszins elk hoekje van de bak.

Je hebt me 5 maanden!!! laten wachten :cry: en dan nog niet de moeite nemen om je bak een beetje te fatsoeneren

Guilty as charged...
:sorry:
 
dan nog niet de moeite nemen om je bak een beetje te fatsoeneren

Kanttekening: ik heb wel mijn lilypipes schoongemaakt, speciaal voor de foto.
De eerste foto's durf ik niet posten omdat ik vrees dat de bruine lilypipes voor hevige emoties kunnen zorgen bij sommige leden.
Dus in het algemeen belang heb ik de rager er eerst eens doorgehaald.
 

Terug
Bovenaan