kersenbuiken vangen


J

jsinasa

Guest
Ons koppeltje kersenbuiken deed het erg goed, beetje te goed. Inmiddels is de meneer verhuisd, maar hij heeft veel nageslacht achtergelaten. Dat is eerst wel schattig, maar ze zitten nu op puberleeftijd, het wordt nu iets te druk. En stel je voor dat 1 van de pubers iets met mama uitspookt :mad:

Anyway, een bevriende dierenwinkel wil ze wel adopteren. Echter nu komt mijn probleem: kersenbuiken blijken vrijwel niet te vangen! Jeetje wat zijn ze snel. Bijkomend probleem is dat we een aquarium hebben met een diep gedeelte, meer dan een meter diep. Daar vluchten ze natuurlijk heen. Ik heb inmiddels een constructie gemaakt om dat af te zetten, zodat ik rustig alles in het bovenste gedeelte kan vangen. Maar dan nog is het vrijwel onmogelijk! Kortgeleden grote verschoning gehad, alle planten er uit, en dan nog zijn ze niet te vangen. Bovendien wurmen ze zich uiteindelijk langs mijn afzetting.

Kortom: heeft iemand een truukje of andere tip om de kersenbuikjes te kunnen vangen?
 
Met 2 netjes, met de ene jaag je, met de andere vang je ;).
 
Ik ken het "genot" van een leuke 50 kleine kersebuikjes die parano�de zijn en bliksemsnel.

Bij mij was de uiteindelijke oplossing:

HOBBY-GENIUS-VIS-VAL-H0BBY-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg


dan moet je alsnog veel geduld hebben, op een gegeven moment zwemmen ze er niet zo vaak meer in. Dan een paar dagen volledig met rust laten en weer proberen.

mvg

db
 
Dirtbag zei:
Ik ken het "genot" van een leuke 50 kleine kersebuikjes die parano�de zijn en bliksemsnel.

Bij mij was de uiteindelijke oplossing:

HOBBY-GENIUS-VIS-VAL-H0BBY-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg


dan moet je alsnog veel geduld hebben, op een gegeven moment zwemmen ze er niet zo vaak meer in. Dan een paar dagen volledig met rust laten en weer proberen.

mvg

db

Hoe werkt zo iets?

Zag hem laatst voorbij komen bij een webwinkel en vroeg me dus af hoe dit werkt en hoe je het moet plaatsen enz.

Lijkt mij dat als je hem op de bodem zet en de vis erin zit en je dan zelf het deksel dicht moet doen, dat hij er gewoon weer uit zwemt.
 
@Katy; Daar zit een draadje aan die je van afstand kunt laten vallen dacht ik :).
 
Grappig, bedankt voor de tips, zal eens zoiets proberen. Al kan ik me niet voorstellen dat die druktemakers er in gaan. Denk wel dat de nieuwsgierige ramirezi's er meteen in gaan zitten :)
 
Een beetje voer in zo'n val (garnalenmix of diepvriesvoer) doet wonderen!
 
Het is gelukt, de truuk met de fles! Bedankt @Harmen.L Het werkte erg goed, beter dan verwacht. De kersenbuiken zijn het meest voedselgericht, die zijn dol op de bloedwormen, dus juist die gingen ervoor. Na een uurtje en 2x legen waren alle overgebleven pubers gevangen. Op het eind nog met een panda en een ramirezi als bonus.
589411_0_82_visfles1.jpg

766513_0_82_visfles2.jpg
 

Terug
Bovenaan