Kent iemand de naam van deze plant en is het wel een waterplant ?


Ik neem Mien lekker een keer in het gras? :D
 
Toch iets met een dier,zat ik niet helemaal verkeerd iig! ;)
 
Botia zat er het dichtste bij om eerlijk te zijn h�, alleen liet hij zijn perverse geest eventjes de bovenhand nemen :)
 
Dat is waar,ja ik ben nog heel netjes vergeleken met Bart!
 
Om terug even on topic te komen, heb de plant in een ouwe vissekom geplaatst met nog wat restjes van grind die ik had. Ze staat nu half onder water en met de bloem en het merendeel van de bladeren boven water.

Om jullie nu even een lichte hartaanval en een paar nieuwe grijze haren te laten krijgen ... kan hier nog een vis bij ? :D

20150509_164606.jpg




In de Juwel heb in als plaatsvervanger een Anubias nana gezet, zo heb ik toch nog een onderwaterbloemetje dat niet al te moeilijk te houden is.

20150509_164707.jpg
 
Paar goudvissen moet wel kunnen denk ik! ;)

Vergis je niet in de anubias,niet dat ik zo'n expert ben maar heb er hier al een paar versleten :juggle:
Let goed op dat de wortelstok niet in de bodem staat want dan is het al heel snel einde verhaal.
 
De wortelstok moet inderdaad boden het bodemmateriaal uitkomen.
De wortelstok in de bodem verstoppen is de beste manier om een Anubias te verprutsen namelijk.

~ Ivo
 
De wortelstok zelf mag helemaal niet in de bodem,enkel de worteltjes.
Meestal doet men de plant op een steen of stuk hout vastmaken bv.
 
Ok, de wortelsok en een paar worteldraadjes kom nu boven de bodem uit. Bedankt voor de tip, dat is alweer een potenti�le frustratie minder.

Wat ik bij de Spathiphyllum en zijn halfondergelopen viskom nog verwacht zijn algen (bruine en draadalgen) maar daar heb ik mijn middeltjes al voor beginnende met co� (spa bruis etc...) en desnoods een renslak of een paar japonica garnalen tijdelijk verhuizen tot alle algen opgegeten zijn.
 

Terug
Bovenaan