kennistest v/h aquarium


U heeft 44 van 50 mogelijke punten.
Uw score: 88%

Geleerd: guppen zijn toch niet levendbarend, wauw ging even een wereld open voor me
En bolgewas, geen idee
 
Leuk!

86% met 43 van de 50 vragen goed..

Toch wel verbaasd over een aantal antwoorden (zie spoiler) en een paar domme fouten gemaakt door de vraag niet goed te lezen.

Bijvoorbeeld dat een gup niet als levendbarend maar eierlevendbarend gezien worden
Zoutwatervissen plassen minder dan zoetwatervissen
Wat is een bolgewas?
De vraag over hoeveel vis je mag plaatsen in een aquarium had ik leeg gelaten, daar vond ik geen juist antwoord tussen staan.
 
Cosmopolitische levendbarende groepsvissen die niet met teveel in het aquarium gehouden moeten worden als daar ook een plecostomus algen eet.

Dat waren mijn instinkers.

Score 88%

B796344A-FEFE-4AC6-9062-433FCAF523A1.jpeg
 
92% goed, 46 van de 50 dus.

Ik moet zeggen dat er een paar rare vragen tussen zitten. Deze bijvoorbeeld. Geen vuistregel die hier genoemd wordt kan een goed beeld geven van je bezitting.

Screenshot_20191220-201519_Chrome.jpg
 
Ik deed'm daarstraks en had 80% goed. Dus ik denk ik doe een herkansing, maar nu kreeg ik alleen een felicitatie dat ik de test had gehaald en een melding Geen Toegang:(. Volgens mij had ik u alles goed. Ik vond het wel leuk en leerzaam om te doen.
 
100%, maar zitten idd hele rare vragen tussen.
 
hier ook 46/50
Op de vraag van het gezelschapsspelciclide na vond ik m'n foute antwoorden ook voor interpretatie vatbaar.
 
U heeft 47 van 50 mogelijke punten.
Uw score: 94%

paar gokjes, schaakbord cichlide... en die vis aan het begin was dat een danio? vissoorten is iets waar ik nog veel meer kan bijleren.
 
Ik deed'm daarstraks en had 80% goed. Dus ik denk ik doe een herkansing, maar nu kreeg ik alleen een felicitatie dat ik de test had gehaald en een melding Geen Toegang:(. Volgens mij had ik u alles goed. Ik vond het wel leuk en leerzaam om te doen.
Had op een verkeerde link geklikt. Ik zat nu op 96%. Dus toch niet alles goed. Maar de uitleg erbij is fijn.

U heeft 48 van 50 mogelijke punten.
Uw score: 96%
 
Laatst bewerkt:
U heeft 38 van 50 mogelijke punten.
Uw score: 76%

Niet verkeerd voor een beginner. Vooral die visbenaming. Is duidelijk een..... Tsss. Verder een paar termen waar ik nog nooit van gehoord had maar verder:thumbs:
 
Ik had één fout. Maar ik had meerdere bedenkingen.
Bij de kwaliteit van de gestelde vragen.

Een paar voorbeeldjes:
We zeggen vaak "domme vragen bestaan niet!" maar wanneer de NBAT (in een kennistest) vraagt: "hoeveel vissen mogen er in een aquarium?" dan is er toch sprake van een vrij domme vraag imo.
Hoeveel vissen mogen er in het aquarium? En dan drie foute antwoorden om eentje uit te kiezen?
Komaan NBAT, jullie zouden beter moeten weten/kunnen. :stom:
Vage vragen zonder juist antwoord stel je beter niet. (Ik had deze vraag fout trouwens).
Maar het risico op uitwasemingen vergroot nog door het (foute juist) antwoord.
"Een klein (wat is klein?) visje per 5 liter bruto" als juist beoordelen is ook weer vragen om problemen.
Hoeveel mensen gaan na het lezen daarvan denken dat je dan bvb twee kleine visjes kan houden in een 10 liter bakje?
Dan komt er iemand op het forum met een nano met twee visjes, iemand zegt dat dat niet ok is en de reactie is vanaf nu: "Maar de NBAT zegt dat dat kan dus..."
Dus stel die vraag beter niet of, als je het echt moet vragen, voorzie dan minstens een juist antwoord (nl dit bepaal je door een combinatie van voldoende research doen, door het respecteren van minimale bakmaten voor vis (geen nano vis in nano bak), door een geschikt formaat vis irt bakmaat te houden en door te letten op compatibiliteit van de bewoners of zoiets).

Er zijn trouwens nog ronduit "foute" vragen vind ik:
Oto's en pleco's worden in deze test door het NBAT(!!) als "goede algeneters" bestempeld... Deze vraag (en het antwoord) vind ik jammer want dit gaat onvermijdelijk veel mensen aansporen om dergelijke vissen in te zetten bij algenproblemen.
Eigenlijk -1 (zelfs al -2) voor degene die deze vraag opgesteld heeft imo. :stom:
Al het harde werk van iedereen die blijft herhalen dat "algeneters eigenlijk een illusie zijn" wanneer er iemand om raad vraagt worden hier doodleuk teniet gedaan door het omgekeerde te insinueren.

Nog een 'rare' vraag: Waar moeten we op letten bij bijlzalmen? (Bijten ze? ( :D), Eten ze planten?, Springen ze?)
Springen is bij heel wat soorten een potentieel gevaar terwijl de vraag bijna doet vermoeden dat dit een "bijlzalm gerelateerd probleem" is. Je moet al goed zoeken naar visjes die nooit springen. (Dan zwijg ik nog over het belang van inrichting, beplanting en dergelijke)

Als je hiervoor een 'NBAT kennis certificaat' krijgt dan stel ik me vooral vragen bij de waarde van dat certificaat. ;):p
 
U heeft 43 van 50 mogelijke punten.
Uw score: 86%

ook even gekeken waar mijn fouten dan in zaten:

vragen over planten en het endemisch/cosmo gebeuren, ook de vraag van de gup had ik fout!

Verder zijn sommige vragen wat dubbel zoals die over de hoeveelheid vis in een bak ect, maar verder een leuke test!
 
U heeft 43 van 50 mogelijke punten.
Uw score: 86%

Een paar instinkers die ik misschien met iets meer tijd en aandacht wel beter had geweten, maar ook ik vind niet alle vragen goede vragen en soms de keuze van de antwoorden ook wat dubieus, dus ik vind dat er in ieder geval nog ruimte voor verbetering in zit.

Edoch als ik deze test "moet" maken en ik neem er een tweede tabblad bij, dan scoort iedereen in eens nog veel hoger, dus hoe "betrouwbaar" is de invulling en dus dit certificaat????? Hallo ik ben een NBAT gecertificeerde vis killer......
 
1 fout, ik begreep/begrijp niet helemaal waar ze heen willen met het verhaal van de groepsvissen/scholenvissen. Vraag me af of ze het zelf wel weten. :p En er waren meer vage vragen.

Leuk ter indicatie-van, maar (en ja, de beste stuurlui staan aan wal) het had iets verfijnder gekund...

Edit: ik gok dat het niet de bedoeling was om Google erbij te gebruiken...? XD Dan heb ik er 2 fout, haha. Wist ik veel of die vis nu een schaakbord- of dambordcichlide was. :D
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan