Kempvis


R

Raimond125Rio

Guest
Hallo lezers,

Ben nu een aantal maandjes met een tropisch aquarium bezig.
Vele Fouten gemaakt,Maar heel wat bij geleerd door te lezen en te informeren.
Nu ik denk alles op orde te hebben tot bepaalde hoogte,koop ik gistereen Kempvis (mannetje.
Hij blijf verlegen boven in de bak hangen bij de filter al zeker 24uur nu verbaas ik me ook nog dat zijn mooie sluier kwijt is verdwenen,foetie.
Dat is volgens mij niet al te best,wie weet waar dat door komt
 
Welke vissen? Heb Je drijfplanten? Kempvissen zitten sowieso vaak bovenin, maar het is wel raar dat hij zo bij de pomp blijft hangen
 
Zoals mijn voorgangers al aangeven is er meer info nodig om je eventueel te adviseren.
 
Problemen met pc krijg ff geen foto op de site ik blijf nog ff klooien met de foto
 
Kan je je visbestand evt uittypen? daar hebben we opzich geen foto voor nodig.
als je naar je aquarium toe loopt of gaat voeren, hoe reageerd hij dan??
 
dschaap zei:
Reageerd --> reageert

je kan binnen een tijd je bericht nog aanpassen om eventuele schrijffouten te verbeteren

staat er dan onderaan bij
dacht knop bewerken of zo



aan de starter

iets meer info is inderdaad wel nodig om je goed te helpen
hoe groot is je bak
waterwaarden eventueel
mede bewoners

etc
alles wat van tel kan zijn
 
Kardinaal tetra
Blauwe Tetra
Kegelvlek barbeel
Glas welzen
slang visjes
algen eters
bodem reinigers
Barbus conchonius
Div Zalm visjes

En nog een rustig koppeltje waar ik de naam niet meer van weet en ook niet kan terug vinden.
maar deze zullen geen boos doeners zijn.

Volgens mii zijn de barbus conchonius geen leuke vissen voor de rest van het aquarium.

aquarium Juwel 125 rio.

125 Liter,
PH 8
GH 7
KH 5
NH4NH3 0.5 mg/l
NO2 0.0
NO3 0.0
PO4 0.25 mg/l
FE 0.1 mg/l
CU 0
 
Ik denk toch dat foto's wat handiger zullen zijn, althans ik kan qua visbestand niet zoveel met het lijstje.
 
Dat is wel een erg druk bestand voor een Betta. In welke aantallen heb je de visjes? Met name P. conchonius kan vervelend gaan doen als ze met te weinig exemplaren gehouden worden + worden ze extra vervelend als ze te warm gehouden worden.
 
Misschien een domme vraag maar hoe krijg je een afbeelding hier op je forum..
kopie/plak lukt niet..
 
Kardinaal tetra 10
Blauwe tetra 5
Kegelvlek barbeel 10
glas welzen 2
Barbus conchonius 3
div zalm visjes 6
slang visjes 4
bodem reinigers 6
algen eters 6
koppeltje ??? 2

Water temp is 27 graden
 
Misschien ben ik de enige, maar bij ons deden de kegelvlek barbelen aggresief, ze eten alles. ook de staart van mn betta.
Verder zijn het er idd behoorlijk wat vissen voor bij een betta.
 
oke druk bestand, mij is gezegt dat je rond de 50 visjes incl de bodem reinigers en alg eters mag hebben.
wat doe ik er nu aan vissen weg doen zo'ja welke,
groeit de sluier weer aan of is de betta nu stervende,,,

uploaden van de foto lukt echt niet zal wel van alles verkeerd doen,
 
Of ie sterft of niet kan ik/niemand weten of ie dood gaat. vinnen kunnen aangroeien, maar daar moet ie niet gestrest voor zijn.
 
valt dan de sluier er van af door de stress of is die aangevreten door een van de andere soorten vissen
 
Door stres kan de kleur een beetje vervagen, maar door bijvoorbeeld gupppen en barbelen word de staart aan gevreten.
 
Raimond125Rio zei:
Misschien een domme vraag maar hoe krijg je een afbeelding hier op je forum..
kopie/plak lukt niet..

Jawel, je moet copy Iets verder doen. Het kader is te klein.
 
Wees nou wijs. Zet er een 50 cm bij,voor de Betta. dan later vrouwtje erbij.
 
Retweet. Wees wijs en luister naar de mensen hier, het helpt je heel veel verder.
 
Bertus,

Nieuw aquarium erbij zetten??? heb net een 60 liter weg gedaan...
En dan 2 of 3 vrouwtjes erbij..
ik hebn gelezen dat de paringdrang zo hoog is dat 1 vrouwtje het niet zal overleven...
 
Een vrouwtje in zo'n bak overleeft het niet, maar als je zoekt in google op betta kweken kan het wel. Het mannetje wil en kan gewoon vaker dan een vrouwtje. In die bak wordt/worden ze de dood in gejaagd. In een grtere bak kunnen ze weg.
 
Wie zegt er dat hij wil kweken?

50 visjes in zo'n bak kan wel, maar dan heb je het over visjes van 2 a 3 cm.

De conchonius zitten met te weinig en kunnen daardoor de boosdoener zijn. Kegelvlekbarbelen zijn inderdaad ook niet altijd een succes i.c.m. Betta's. Verder heb je een hoop scholenvissen, waarvan er maar 2 daadwerkelijk in een school zitten (minimaal 10 exemplaren). Ik zou alleen de bodemvisjes, de kardinaaltetra's en de Betta houden en voor de rest een ander thuis zoeken.
 
Ik zeg niet dat hij wil kweken, maar mannetje vrouwtje in zo'n bak gaat alleen goed op het. Oment van paren, daarna wil het mannetje weer, maar is het vrouwtje niet direct klaar. In een grote bak gaat het dan nog goed, maar in een kleine bak blijft hij haar najagen tot ze mee doet of tot ze niet meer kan (dood is).
 
Ik zou de betta gewoon met kleine rustige visjes (tetra's) in een apart aquarium doen...
 
dschaap zei:
Ik zeg niet dat hij wil kweken, maar mannetje vrouwtje in zo'n bak gaat alleen goed op het. Oment van paren, daarna wil het mannetje weer, maar is het vrouwtje niet direct klaar. In een grote bak gaat het dan nog goed, maar in een kleine bak blijft hij haar najagen tot ze mee doet of tot ze niet meer kan (dood is).

Wat zeg jij nou?

Hij wil telkens???

Na de omhelzing ,Moet ze er uit.!!
Hij Wil helemaal niet.
Dan mag ze niet meer bij het nest.
 
Nee, maar mannetje was bij. Mn oom na uitkomen meteen klaar voor de volgende lading. Begon met schuimnest maken, maar het vrouwtje had nog lang geen strepen.
 
Raimond heeft het probleem dat zijn Betta aangevallen wordt door medebewoners en jullie gaan over kweken zitten zwetsen. Wat heeft hij daaraan? Het is niet dat je zo even zegt: "oh, ik heb deze week niets te doen, Ik ga Betta's kweken". Dat kost ontzettend veel tijd en ruimte als je het goed wil doen.

En dit:
Bertus zei:
Wees nou wijs. Zet er een 50 cm bij,voor de Betta. dan later vrouwtje erbij.
heeft niets met wijs zijn en nog minder met Raimond's probleem te maken. Zo cre�er je juist een probleem.
 
@Jones, ja je hebt gelijk, maar had het alleen over kweken om te laten zien dat het in zo'n bak niet verstandig is om man en vrouw bij elkaar te zetten. Niet dat ie dat moest doen.
En het wijs zijn heeft bertus wel degelijk gelijk in. Raimond doet er verstandig aan de kempvis uit dit bestand te halen. Kan op twee manieren. Kempvis eruit of bestand er uit. Ik zou voor de tweede gaan. Vrouwtje wel of niet er bij is dan eigen keus.
Maar idd, alleen al de kweek stelling klaar zetten duurt hier langer dan een week.
 
Raimond heeft het ook helemaal niet gehad over het toevoegen van een vrouwtje.


@ Raimond
Hoe gaat het inmiddels met de Betta?
 

Terug
Bovenaan