Kempvis extra advies


Tot mijn grote spijt, moet ik mededelen dat ik tegen het advies ben in gegaan. En dat het mis is gegaan. De betta vrouwtjes hadden bijna mijn mannetje vermoord. En twee van mijn vrienden hadden ter gelijke tijd een aquarium gekocht met betta vrouwtjes en een mannetje en bij hun is het mannetje ook flink toe getakeld. We dachten leuk samen aan een hobby beginnen. Tot grote verbazing is er een grote mythe rond bettas dat mannetje en vrouwtjes samen kunnen helaas is dit zo. Mijn excuses voor mijn koppigheid.

Maar voor de grote vis liefhebbers die dit lezen heb ik goed nieuws. Dit verhaal eindig niet droevig. Voor de vrouwtjes hebben we alle 3 een andere huis kunnen vinden en hebben we onze mannetjes gehouden. En bij ons alle 3 is de staart van de betta mannetje flink hersteld.
We zitten nu de kijken na huisgenoten die wel samen met mannetje samen kunnen leven.


Waarom post ik dit? Voor als iemand deze topic lees en denk he hij doet gewoon. En misschien kan dit ook een verwijzing zijn over een koppig mannetje die na 4 maanden achter de waarheid kwam.
 
Ja erg sportief van je :thumbs: . Ik heb dit topic nog eens nagelezen en we hebben echt ons best gedaan om je te overtuigen.
Ik geef direct toe dat ook ik weleens eigenwijs kan zijn hoor en dan toch iets ga uitproberen :stom: .
Soms wel jammer dat dit dan ten koste gaat van een vis of de vinnen.
Maar ja zo zijn wij mensen nu eenmaal denk ik ;).
Ook wordt er in gerenommeerde zaken weleens een verkeerd advies gegeven want ze kunnen denk ik ook niet aale gevolgen van de viscombinaties inschatten gelet op het aantal soorten dat er te koop is.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken heb je nu dus ondervonden hoe het kan gaan bij de Betta s en ik hoop dat je ook hier wat van hebt geleerd.
Wij geven de adviezen niet omdat we niet willen dat je die bepaalde vis gaat houden, maar om jou en de vis voor ellende te besparen.
Nogmaals top dat je toch hebt durven toegeven dat we gelijk hadden, en ik hoop dat je van je vissen nu alsnog een hoop plezier mag beleven ;) .
 
Zo zie je maar weer dat we niet compleet uit onze nek lullen. Ik moet zeggen dat jij het soort lid bent waardoor ik amper meer zin heb om mensen te helpen. De hele eerste pagina is echt dramatisch... dat je zo met advies omgaat zeg. Als je het toch beter weet moet je niks vragen. We hebben hier wel met levende wezens te maken, he.
Wel kudos dat je nu je fout toegeeft.
 
Jones zei:
Zo zie je maar weer dat we niet compleet uit onze nek lullen. Ik moet zeggen dat jij het soort lid bent waardoor ik amper meer zin heb om mensen te helpen. De hele eerste pagina is echt dramatisch... dat je zo met advies omgaat zeg. Als je het toch beter weet moet je niks vragen. We hebben hier wel met levende wezens te maken, he.
Wel kudos dat je nu je fout toegeeft.

In feite heb je gelijk Jones, maar we moeten niet vergeten dat de TS ook veel andere info kreeg via internet en de winkel. Dus dat je dan onzeker wordt begrijp ik ook wel weer aan de andere kant.
Maar goed geen punt voor een discussie zoiets en de TS is sportief en we hebben weer wat geleerd hoop ik ;).
 
ik had een vraagje mij mannelijke kempvis eet mij andere aquarium vissen op heb al 3 doden visjes uit me aquarium gevist de laatste tijd. ik heb er alleen vissen erbij gezet die konden volgens de winkel. ik weet echt niet wat er mis mee is. hij hangt ook constant bij de pomp rond helemaal tegen aangeplakt. ik zou echt niet weten wat er mis met hem is. wie oh wie kan me helpen
 
Hi Laurien,

Dat is niet al te best!

Vertel eens wat meer over je aquarium enzo:

Wat is je bakmaat ?
Welke filter gebruik je?
Is er veel stroming?
Wat zijn de medebewoners?

MAAR, doe dat even in een nieuw topic, dat houdt de boel overzichtelijk :)
 

Terug
Bovenaan