keltisch zeezout


M

mmsk

Guest
Is er iemand bekend met het maken van brak water voor planten en garnalen door middel van keltisch zeezout?

Dit zout wordt op een natuurlijke manier gezuiverd in kleimoerassen en bezit nog vele mineralen en magnesium tov weinig natrium. Het is al bekend dat het de groei van planten bevorderd.

Een passage over keltisch zeezout:

"..... wordt ook gebruikt als aanvullend mineralencomplex voor zowel mensen (in de vorm van een zoutwateroplossing, ‘Sole’ genaamd) als voor dieren (bijvoorbeeld als toevoeging aan het voer of in het drinkwater) en zelfs als bemesting voor de bodem van je kamperplanten."

Ik ben er van overtuigd dat sinds dit een natuurproduct is dit geen schade zal opleveren om hier brak water mee te maken. Maar ik ken hier geen verhoudingen voor en hoop dat iemand deze wel kent?
 
Ik gebruik voor mijn 1500 liter malawibak als toevoeging gros sel de guerande. Zeer tevreden over.
 
Lees meer... - Keltisch Zeezout


Hier vindt u alles over het Keltisch zeezout, Sel de Guerande, zoals
toepassingen, ... Als 'sel gris' (grijs zout), ook wel 'gros sel marin' (grof zeezout)
genoemd.
 
in onze zout hobby word het ook NaCl vrij zout gebruikt, grotendeels om de ionen balans in balans te houden..
omdat wij best veel calcium chloride en natrium bicabonaat gebruiken (koralen gebruiken dit), krijgen wij een overschot aan NaCl..

http://www.reef-center.nl/webshop/reef- ... -2440.html

is een goed NaCl vrij zout, wat alles bevat, behalve de chloride
 
Ik gebruik inmiddels al geruime tijd keltisch zeezout in de garnalen bak, maak de lichtste vorm van brak water ermee en dit gaat goed.
 

Terug
Bovenaan