Kasten juwel/ferplast


V

VissenIlona

Guest
Hoi,
Nu m'n aquarium gaat verhuizen en ik ruimtegebrek heb, wil ik een kast onder m'n aquarium (heb nu een pilaar en met een kast heb ik natuurlijk opbergruimte)

Ik heb een aquarium van 60x30 (juwel rekord 700) en ik twijfel heel erg welke kast. Sowieso een witte!

Maar ik denk dat ik voor een 80cm kast ga, puur omda tik graag nog een keer naar de rio 125 wil qua maat over een paar jaar.

Echter: maakt het nog veel uit welke kast? Die van juwel of ferplast?

En kent iemand deze meubelen? Zitten er planken in bijv? Ik zal de meeste aquariumspullen gewoon op m'n zoldertje zetten en andere spullen in het kastje ;) maar dat zou al een hoop schelen ;)
 
Ik ken de kasten van ferplast niet, maar weet wel dat die van Juwel heeeeel erg gevoelig zijn voor zelfs een drupje water. Bij onze kast zaten de strips aan de kopse kanten niet goed verlijmt waardoor er heel makkelijk een druk water in de zijkant kon lopen, en dat is voor spaanplaat funest. Ik zou voor een kwalitatief iets betere kast gaan als ik jou was.
 
Bedankt voor je reactie Sterrekind. Zeker iets om dan in overweging te nemen.
 
Ik heb een rio 125 met kast, heb geen last van waterschade oid.. Zit 1 plank in. Opzich gewoon een goede kast.
 
Ik heb hier een bak plus meubel van Ferplast gehad en vond beide degelijker dan Juwel dus zou je Ferplast adviseren.
 
Bedankt. Bak heb ik al van juwel, dus dat blijft voorlopig even zo tot ik een grotere wil, dan ga ik ook zeker naar ferplast en dergelijke kijken. Zo zijn er nog wel meer mooie merken ;) Maar kastje ga ik dan ook zeker goed naar kijken, want volgens mij zit er weinig prijsverschil in op dit moment.
 

Terug
Bovenaan