Kardinaal tetra ziek of unhappy?


M

MaeikeLouise

Guest
Ik heb een maand geleden een 60 cm bak overgenomen via marktplaats. Hier zaten oa 5 kardinaal tetra en 3 neon tetra in. Zelf een week later 5 neon tetra bijgekocht.

Nu zag ik gister dat bij 4 van de 5 kardinalen de rode streep heel erg aan het vervagen is en vlekkerig oogt. Dacht eerst schimmel maar het zit echt in de streep en er niet op.
Ook zijn ze alle 13 heel erg rustig en hangen dicht bij de bodem onder het stuk nemhout (zo'n mangrove geval).

Ik weet dat 60 cm te klein is voor ze. Mijn juwel 180 waar ze in komen is echter nog niet helemaal klaar met indraaien.

Mijn vraag is nu vinden ze de 60 cm gewoon te klein en te druk of zijn ze ziek? En als ze ziek zijn wat hebben ze en lopen de neon's risico?

Rechts de enige die er geen last van heeft. Links een die het wel heeft:
img_8747sgd_copy.jpg
 
hoe reageren ze als je voert?
 
Als ik voer eten ze wel. Het gaat hier om klein vlokvoer en dan wachten ze wel tot het wat meer naar de bodem is gezakt. Echt enthausiast worden ze niet iig.
 
Een witte bodem vinden ze niet fijn, en daar kan het ook best aan liggen.

Ook willen Kardinalen warmer dan Neons.
 
Denk dat het toch kwam door te veel rommelen in de bak. Had toen al wat vis verplaatst en dat vonden ze niet leuk denk ik. De volgende dag scholen ze minder en waren allemaal weer op kleur.
De dag erna hen ook verplaatst naar de rio 180 en weer een dag bleek en veel verstoppen. Maar nu weer allemaal mooi op kleur en zwemmen zelfs af en toe helemaal bij het glas vooraan. De lichte bodem lijkt hier geen invloed op te hebben. De vorige eigenaar had ze daar ook al 4 jaar op.
 

Terug
Bovenaan