Kan je IKEA meubels aanpassen zodat ze sterk zat zijn om aquaria te dragen?


Dat moet mogelijk zijn, kan je bertus heel goed vragen, die weet daar alles van.

Misschien heb je helemaal niks verder aan deze post maar deze kast:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00242631/

Draagt mijn 100 liter aquarium zonder aanpassingen.

Ik heb een keer via de chatfunctie met ikea gepraat om te vragen of hetzelfde meubel ook een 200 liter zou kunnen dragen maar dat werd me afgeraden.

Misschien als je via de chatfunctie van ikea het draagvermogen van de kast zou kunnen achterhalen dat je helemaal niks hoeft aan te passen.
 
Het draagvermogen van de kast is 30kg, dus dit wordt aanpassen ;-)
mvg.
 
De bovenplank van de Billy hangt ertussen aan 4 minieme schroeven / deuveltjes. Dat is bij de Hemnes wel even anders. Daar ligt de plank namelijk bovenop de staanders. Die kast is wel even wat anders !!!

Ik zou het niet doen !
 
Ik heb een tijdje een 30L aquarium in een billy gehad, maar de plank leek toch een beetje door te zakken dus heb de bak eruit gehaald. Ik denk dus dat je wel heel veel moet verstevigen om 100L er met een gerust hart op te zetten. Je moet er namelijk niet aan denken dat het mis gaat.
 
Ik heb onlangs een Dressoir gekocht bij de leenbakker en daar stond op: draagvermogen 30Kg.
nu staat mijn Rio 125 met een totaal gewicht van meer dan 135Kg daar zonder aanpassingen ook gewoon op.
ik moet wel zeggen het aquarium staat boven in het midden, waar 2 planken rechtop staan in het dressoir.

Ik had ook eerst mijn twijfels, maar het kan prima zo.
kijk hoe het in elkaar zit qua schroeven en materiaal en wees niet te bang.
Het is 135Kg verdeeld over 80cm.

Maar een degelijke kast is wel aan te raden.
 
Vuvuzela zei:
Het draagvermogen van de kast is 30kg, dus dit wordt aanpassen ;-)
mvg.
Waar komt hij te staan? bovenop?

Dan extra plank bovenop,anders zakt hij in.
 
Het gaat er ok om,dat ze niet schranken,,, om vallen.
 
zit degelijk inelkaar geschroeft, met 12 extra L beugelstjes, duvels en lijm.
Het is van de Joost serie.

Maar ik moet wel zeggen, ik heb die 6 pootjes/dopjes waar hij op stond eronder weg geschroeft. en nu staat het dressoir vlak op de vloer. Anders was ik bang dat die pootjes door de bodem zouden gaan.
 
Bij mij zitten vierkante zwarte klossen van .kunststof.
GNAqy114UfC6TbjtyP01xux2MJNX76Z1.jpeg
leen B.
 
Dus met een extra plank boven op zou in principe de kous af zijn?

Mvg.
 
Als die ook breder is dan de kast. kast 28 cm.
Hij is WEL hoog ,hoor 1.08 m
Als jij dat geen punt vind. Anders lager maken.
 
ikbenFrits zei:
Ik heb onlangs een Dressoir gekocht bij de leenbakker en daar stond op: draagvermogen 30Kg.
nu staat mijn Rio 125 met een totaal gewicht van meer dan 135Kg daar zonder aanpassingen ook gewoon op.
ik moet wel zeggen het aquarium staat boven in het midden, waar 2 planken rechtop staan in het dressoir.

Jij durft! ;)
 

Terug
Bovenaan