Kan ik dit hout gebruiken?


Ramson

Well-known member
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
231
Leeftijd
28
Goedemorgen,

Ik ben van plan mijn aquarium anders te gaan inrichten, deze keer met recht opstaande 'boomstammen'.
(Zoals op foto 1)

Nu kwam ik een site tegen en ik vroeg me af of mensen hier ook wel eens iets van besteld hebben bijvoorbeeld?

Het gaat om deze site www.decoratietakken.nl (weet niet of dit mag, maar dat hoor ik snel genoeg)

En om deze stammen
(Foto 2)

Ze zijn mooi goedkoop en precies wat ik zoek, maar zijn ze te gebruiken in een aquarium?

Mijn idee was om ze op maat te maken, en eventueel iets van een voet eronder te maken zodat ze blijven staan..

Ik hoor graag van jullie ;)
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1621272035937.jpg
    FB_IMG_1621272035937.jpg
    80.5 KB · Weergaven: 98
  • Screenshot_2021-05-18-13-44-47-178_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-05-18-13-44-47-178_com.android.chrome.jpg
    112.6 KB · Weergaven: 109
Zit ik me alleen nog te bedenken hoe ik er zo'n 'voet' onder zou plaatsen, zodat het allemaal blijft staan..
Zou een zuignapje al volstaan?
Moet ik er echt een plaatje van één of ander materiaal onder schroeven? Kitten/lijmen?
Voor of na het inwateren?

Ik weet niet zo goed hoe ik mijn idee moet omschrijven om zo op sites/filmpjes te komen😅

Ik hoop dat er hier iemand is die mij voor is gegaan hahah
 
Je kan in een stuk leisteen een gat boren en deze vervolgens aan de onderkant van het hout schroeven met een RVS schroef. De leisteen leg je onder het zand zodat het zand als een extra gewicht op de steen drukt. Hoe groter het oppervlak van de steen, hoe steviger het geheel staat.
 
Zuignap ga je niet redden. Er zijn steensoorten waar je gewoon een gat in kan boren, nou daar kun je een schroef doorheen jassen 't hout in, eventueel met een ringetje nog ertussen. Je kunt ook meerdere stukken hout aan elkaar schroeven, maar of t dan onder water blijft is de vraag.
Kitten is een optie, neem dan bison glaskit bijvoorbeeld, eentje zonder fungicides. Stukjes filterwat (of sigarettenfilters) met vloeibare secondenlijm obv cyanoacrylaat kan ook. Of inwateren. Die andere methodes gebruik je eigenlijk vooral omdat je niet wil inwateren.
 

Terug
Bovenaan