Kan iemand mijn planten indentifiseren?


don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Hoi ik heb net 2 planten gekocht alleen ik vind het ontzettend tegenvallen. De taiwan mos lijkt niet op afbeeldingen van internet en ik vraag me dan ook af of dit niet terrarium mos is, aangezien dat er precies zo op lijkt.
Ook heb ik "12" stekjes rotala gekregen maar ook dit lijkt totaal niet op de afbeeldingen. En ik heb er weinig verstand van maar 7 van de 12 stekjes zijn heel klein en missen wortels. Ze lijken gewoon getopt van de orginele plant. Is het gewoonlijk dat dit zo verkocht word? Dit heeft me 11 euro gekost alleen ik heb het iedee dat ik netzogoed een pak terrariummos had kunnen kopen van 4 euro
 

Bijlagen

  • IMG_20220919_180419.jpg
    IMG_20220919_180419.jpg
    366.8 KB · Weergaven: 73
  • IMG_20220919_175625.jpg
    IMG_20220919_175625.jpg
    121.6 KB · Weergaven: 73
Heb je dit van een particulier gekocht? Dan vind ik wel dat je erg veel betaald hebt.

Het mosje is denk ik Javamos maar mosjes identificeren kan ik niet zo goed.

Plantjes zonder wortels worden zowel door particulier als door winkels verkocht. Dat is op zich niet ongebruikelijk maar ik vind het wel ongebruikelijk voor een Rotala als deze via een winkel gekocht is. Bovendien denk ik hier de onderwatervorm te zien als het een Rotala is en in de winkel komt dat bij Rotala eigenlijk nooit voor.

Welke Rotala zou het moeten zijn? Wat ik denk te zien is dat deze Rotala al zijn onderwater vorm heeft. Een Rotala ziet er boven en onderwater heel anders uit.
Plant de stekjes Rotala maar gewoon in het substraat. Ze zullen waarschijnlijk gewoon verder groeien en hun wortels aanmaken.
 
Jaa via een particulier op marktplaats, hij had mooie fotos op mp staan van internet geplukt dat was in een oogopslag te zien maar dit was totaal niet wat ik verwachtte van de planten, vooral niet van de mos. Het leek mij idd eerder java nos dan taiwain mos. Het moesten 2 klompjes van +- 7cm zijn maar alles bij elkaar zou ik zo ongeveer dat beschouwd hebben. Maarja als je het uit elkaar plukt kan je er ook een strengel van een meter van maken dusja kwestie van perceptie denk ik dan. Het gaat om de rotola BSD. Leek een hele volle plant in een mooie bolvorm op de foto maar het zijn natuurlijk maar stekjes. Bedankt voor het uitgebreide antwoord ik vond het ook aardig prijzig. Had iets meer kwaliteit verwacht voor die prijs. 1 van de stekjes is ook gewoon echt een afgeknipt topje en betrwijfel of die nog verder groeit. Ik koop wel voortaan ergens anders mn planten en wie weet dat het allemaal erg mooi uitgroeid zoals de verkoper zei. Het is nu net iets te mager voor mn toekomste garnaaltjes
 
Ik koop wel voortaan ergens anders mn planten en wie weet dat het allemaal erg mooi uitgroeid zoals de verkoper zei. Het is nu net iets te mager voor mn toekomste garnaaltjes
Probeer via het forum nog het een en ander te krijgen/kopen. Misschien dat net iemand snoei"afval" heeft uit een bak die ook veilig is voor garnalen. Er is een topic "gevraagd" voor.

Want daar moet je natuurlijk ook op letten, dat de planten niet met pesticiden en dergelijke behandeld zijn, als je ze voor garnalen wil gebruiken, want die reageren daar erg gevoelig op. Dus altijd even communiceren dat het voor een garnalenbakje is. Je moet anders planten een flink aantal dagen gaan spoelen, iets wat zeker aan te raden is als je planten bij een winkel koopt.

Balen voor je dat was een harde les.!
 
Probeer via het forum nog het een en ander te krijgen/kopen. Misschien dat net iemand snoei"afval" heeft uit een bak die ook veilig is voor garnalen. Er is een topic "gevraagd" voor.

Want daar moet je natuurlijk ook op letten, dat de planten niet met pesticiden en dergelijke behandeld zijn, als je ze voor garnalen wil gebruiken, want die reageren daar erg gevoelig op. Dus altijd even communiceren dat het voor een garnalenbakje is. Je moet anders planten een flink aantal dagen gaan spoelen, iets wat zeker aan te raden is als je planten bij een winkel koopt.

Balen voor je dat was een harde les.!

Spoelen ja? Nooit geweten! Ach het zijn de hoogste prijzen niet gelukkig. Liever dit een keer dan een gebarste aquarium. Ik ben al blij dat het allemaal niet aan mij lag, ik begon te twijfelen of deze aankoop wel gangbaar was of niet. Ben blij dat ik daar niet aan had moeten twijfelen :') volgende keer breng ik het gewoon gelijk terug en vraag ik meer of neem het gewoon niet aan. šŸ˜
 

Terug
Bovenaan