Kan CO2 icm een intern filter?


FredPutten

Member
Lid geworden
26 januari 2008
Berichten
16
Locatie
Putten
Ik ben sinds 2 maanden in het bezit met een Juwel 450 led. Daar zit behoorlijk licht in en nu denk ik als ik naar de plantengroei kijk dat CO2 bij geven misschien wel goed is. Aangezien het een nieuwe bak is ben ik eigenlijk niet van plan om het interne filter er al weer uit slopen. Is er misschien een oplossing om toch CO2 toe te passen?
 
Zijn zat opties met verschillende druk systemen.

Hangt een beetje af wat je huidige kennis/ervaring en budget is

Bio CO2 is niet echt meer een optie op zo’n grote bak naar mijn idee.
 
Op zich kan dat prima met een binnenfilter maar de circulatie moet goed zijn. Dat geldt natuurlijk voor alle voeding voor de planten;)
 
Ik heb 0 ervaring met CO2, geef alleen Aqua Carbo. Budget is bespreekbaar zeg maar :)
 
Ik heb geen ervaring dus vergeef me als ik rare vragen stel maar hoe sluit je dit aan op je interne filter?
 
Laatst bewerkt:
hoef je niet aan te sluiten op je interne filter
zolang dit
ABBD001-80_large.jpg
maar in de buurt van de uitstroom hangt zodat de co2 door je bak heen komt
 
Een co2 systeem hoef je niet aan te sluiten op je filter? Je hebt een apart 'ding' in je bak, een soort van luchtsteentje zoals een co2 atomizer/bazooka, of een flipper/diffusor of ander mechanisme.

Bij externe filters is het wel mooier om het in de slang te plaatsen, omdat de belletjes dan al zijn opgelost als ze de bak inkomen.

Maar met een atomizer/bazooka krijg je een soort van lokale 'mist' rondom het apparaat met hele kleine belletjes die worden opgenomen in plaats van grotere luchtbellen die omhoog dwarrelen
 
Ik heb geen ervaring dus vergeef me als ik rare vragen stel maar hoe sluit je dit aan op je interne filter?


Rare vragen bestaan niet en het forum is er juist voor om je vragen te kunnen stellen. We zijn allemaal eens begonnen en we hebben ook allemaal fouten gemaakt en dat doen we soms nog hoor. Zolang je daarvan leert is daar niets mis me. We zijn allemaal maar mensen hoor;)
 
Bedankt voor allemaal voor het meedenken, ik ga eens rondneuzen bij de verschillende leveranciers, ben weer een stuk wijzer geworden!
 
Ik heb me laten vertellen dat velengstukjes te koop zijn om je co2 slang op je uitstoom van je interne filter te zetten.
 
Voor rond de 200e heb je erg leuke co2 setjes met een 2kg fles. ik gebruik hem ook in combinatie met een intern filter(Juwel vision 180). De plaatsing van je diffusor is wel belangrijk net zoals de stand van de uitblaaspijp van je filter. Ik heb mijn diffusor aan de andere kant van het filter zitten zodat de neergaande stroming de co2 meeneemt over de bodem en langzaam verspreid over de planten.
 
Ik heb nu sinds een paar weken de set van Azaqua.nl draaien met een Atomic diffusor, de fles (10ltr) heb ik bij Kuipers Gassen in Eemnes gekocht. Ben erg tevreden over de set, de planten doen het ook goed.
 

Terug
Bovenaan