Kalk voor appelslak, en nog een vraag over appelslak


M

marline

Guest
Hallo

Ik heb een aantal vragen, 1 belangrijke:
Mijn appels zien er wat gehavend uit, rond de schelp, door misschien licht kalk gebrek.
Daarom heb ik sepia opgehangen net boven het water oppervlak omdat het snel oplost in het water (werd mij een keer verteld).
Het hangt er al een paar maanden, maar die slakken van mij snappen het niet.. ze komen er niet aan.
dus.. ik denk.. of ik hang het te hoog.. c.a. een cm boven het water oppervlak.
of ik moet wat anders.
Dus.. zijn er ook schelpen etc die je op de bodem kunt leggen die niet als een gek kalk los laten in het water maar wel dat als de slakken er aan knagen er wat af komt?

en nog een vraag,

Hoeveel tijd zit er tussen, dat 1 man 1 vrouw appelslak bevrucht, en dat zij boven het water oppervlak eitjes afzet.

Dus.. 1. na hoeveel tijd na het bevruchten gaat de vrouw boven het water een trosje eitjes hangen?
en.. 2. schelpen die niet zomaar kalk los laten in het water?

Groetjes
 
Jij snapt het ook niet,hoor.
Je moet het in het water leggen.
Ze klimmen er niet op.

D an de RARE vraag,hoeveel tijd met bevruchten van het vrouwtje.
Tja, 1 uur? 6 uur? 12 uur???

En wanneer het afzetten,? Tja DAT duurt een flink tijdje langer.

En ,met Sepia heb je geen schelpen nodig. .
 
hoezo ik snap het niet.. ze hebben mij.. op dit forum gezegt dat ik het er boven moet hangen omdat het anders teveel aflaat en er teveel kalk in het water komt.. tja.. dan moet ik dat toch geloven.. ik word ook aangevallen door dit rot forum als ik niet luister dus dan luister ik een keer.. tjonge jonge..

ow en ja.. dan met hoeveel tijd ertussen vraag ik me echt af ja.. want mijn slak zit er konstand op een andere slak, dus wil ik dat in de gaten houden.. hoeft niet exact maar een schatting.. is toch een hele normale vraag? trouwens vragen zijn nooit raar, alleen de antwoorden wel.. dus. bertus.

ik snap dat je met sepia geen schelpen nodig bent. maar dan hou ik op met dat sepia want dat snappen ze niet :p en dan neem ik schelpen
 
Kijk, je moet het in het water leggen.
Dan gaan ze er vanzelf op.
Had er zelf 3 inliggen,en barstte van de slakken.

En ,IK weet niet hoelang ze er over doen.
net als mensen, de ene komt in 5 minuten klaar, en de ander speelt meer met haar,en dan komt ze klaar.


Is bij slakken ook.
 
de sepia kun je gewoon in de bak leggen dat lost niet snel op, slakken knabbelen er wat aan. Heb het zelf ook altijd bij mijn appelslakken in de bak gehad. Boven het water heb je er niks aan.
 
Dus HIER was IK over de schreef????
 
Dat zeg ik Bertus een toon kun je er niet bij zetten, ik vind er niks mis mee en weet dat het goedbedoeld is.
 
Dacht ik ook.
Zal er de volgende keer smylies bij zetten. :6 ;)
 
Hoi hoi!

Meestal duurt het een dag of vier, na de paring, dat ze eieren gaan afzetten. Ik heb nu inmiddels al een tros of zes zeven gehad. Ze leggen op de meest idiote plaatsen, dus kan het best zijn dat ze bij jou ook al gelegd hebben, maar je ze gewoon niet ziet hangen.

Tweede over de sepia: Ik heb contact gehad met een meneer die ruim zestig aquariums heeft, en die vertelde mij dat een kippenpootje ook goed is voor de kalk. Die mag zowel rauw als gekookt in het aquarium gegooid worden. Zoveel mogelijk kraakbeen eraf. Mocht er nog wat vlees aanzitten is dat geen ramp, daar eten je eventuele algeneters van. Of andere vleesetende vissen.
 
Bertus zei:
Kijk, je moet het in het water leggen.
Dan gaan ze er vanzelf op.
Had er zelf 3 inliggen,en barstte van de slakken.

En ,IK weet niet hoelang ze er over doen.
net als mensen, de ene komt in 5 minuten klaar, en de ander speelt meer met haar,en dan komt ze klaar.


Is bij slakken ook.
Ik vind dit wel een geniale posting van Bertus. :D
 
marline zei:
hoezo ik snap het niet.. ze hebben mij.. op dit forum gezegt dat ik het er boven moet hangen omdat het anders teveel aflaat en er teveel kalk in het water komt.. tja.. dan moet ik dat toch geloven.. ik word ook aangevallen door dit rot forum als ik niet luister dus dan luister ik een keer.. tjonge jonge..
Ja, het zit in de mensenwereld zo dat als je respect wilt dat je respect moet tonen. :p
 
Botia zei:
Bertus zei:
Kijk, je moet het in het water leggen.
Dan gaan ze er vanzelf op.
Had er zelf 3 inliggen,en barstte van de slakken.

En ,IK weet niet hoelang ze er over doen.
net als mensen, de ene komt in 5 minuten klaar, en de ander speelt meer met haar,en dan komt ze klaar.


Is bij slakken ook.
Ik vind dit wel een geniale posting van Bertus. :D

Tja, dat was misschien weer teveel van het goeie.
Stom.stom.
 
Bertus zei:
Botia zei:
Bertus zei:
Kijk, je moet het in het water leggen.
Dan gaan ze er vanzelf op.
Had er zelf 3 inliggen,en barstte van de slakken.

En ,IK weet niet hoelang ze er over doen.
net als mensen, de ene komt in 5 minuten klaar, en de ander speelt meer met haar,en dan komt ze klaar.


Is bij slakken ook.
Ik vind dit wel een geniale posting van Bertus. :D

Tja, dat was misschien weer teveel van het goeie.
Stom.stom.
Aha werkt dat zo? Weer wat geleerd :p
 
marline zei:
hoezo ik snap het niet.. ze hebben mij.. op dit forum gezegt dat ik het er boven moet hangen omdat het anders teveel aflaat en er teveel kalk in het water komt.. tja.. dan moet ik dat toch geloven.. ik word ook aangevallen door dit rot forum als ik niet luister dus dan luister ik een keer.. tjonge jonge..

ow en ja.. dan met hoeveel tijd ertussen vraag ik me echt af ja.. want mijn slak zit er konstand op een andere slak, dus wil ik dat in de gaten houden.. hoeft niet exact maar een schatting.. is toch een hele normale vraag? trouwens vragen zijn nooit raar, alleen de antwoorden wel.. dus. bertus.

ik snap dat je met sepia geen schelpen nodig bent. maar dan hou ik op met dat sepia want dat snappen ze niet :p en dan neem ik schelpen

Ik had die aanbeveling ook gelezen Marline, vond het een nogal vreemd advies maar op dat moment had ik geen tijd om te reageren en later ben ik het domweg vergeten.

Maar die sepia kun je het beste in het water hangen. Het lost niet echt heel snel op en als je een gewone gezelschapsbak hebt valt dat helemaal wel mee.
Alleen als je een zachte (en dus zure) omgeving hebt voor je vissen dan zal kalk sneller oplossen en wil je de sepia niet in je bak hebben.

Het voordeel van sepia is dat het redelijk zacht is en voor de slakken makkelijk af te knabbelen is. Schelpen zijn veel harder en daardoor bijna onbruikbaar voor je slakken. Ik beveel daarom altijd sepia aan om in je bak te leggen. Het hoeft geen groot stuk te zijn en je kunt het redelijk goed verstoppen tussen je planten oid. Dan heb je er zelf geen last van dat het in het zicht ligt ;)

Oh, ja. Ja appelslakken kunnen erg lang op elkaar zitten om te paren ;)
 
Bedankt tien, het geeft niet dat je het bent vergeten :) bedankt dat je op dit topic ook even een berichtje geplaatst hebt.

ik heb een stukje van de sepia afgebroken en in de bak gelegt, all zins bertus het heeft gezegt, dat zal denk ik een dikke week geleden zijn, de slakken hebben er nog niet opgezeten, de enigen die er wat mee doen zijn de vissen :D maar de slakken lijken het niet te snappen, of ze moeten er snachts opzitten. al zijn ze overdag ook heel actief. dus ik snap die slakken niet helemaal..
 
Slakken zijn sowieso niet te begrijpen, maar wel fascinerend!
 
En de slakken doen hun eigen zin.
 
Shortysfishies zei:
Slakken zijn sowieso niet te begrijpen, maar wel fascinerend!

haha idd.. en hoe ze opgevouwen in hun huisje kruipen.. dat kan ik ook niet snappen hoe ze dat doen :D maar zeker fascinerend!
 
O,kan jij ook ,hoor. ;)

achteruit naar binnen,en de deur dicht doen. :daisy:
 
haha ja.. maar ik hoef me niet op te vouwen :D

ik zit wel eens te fantaseren over de slakjes, dan denk ik, zouden ze daar binnen ook een tv en lamp hebben echt zoals een huis :D zou wel vet geinig zijn :D
 
Kom eens terug op deze wereld.Marline.

Die zijn er nog niet,later misschien.
 
haha dat weet ik bertus. maar een beetje fantasie is niet erg toch ? :D
 
Als je er maar niet van gaat dromen, vrouwtje Piggelmee.

Ken jij Kabouter Piggelmee? woont met zijn vrouwtje aan de zee.
 
Het lijkt me best gezellig anders, bij mevrouw slak op visite :D
 

Terug
Bovenaan