Juwel vision 450 of een Trofis Colisa A-1800


B

Brian.O

Guest
Hallo Allemaal,

Ik heb op dit moment een meter bak en wil graag een grotere bak in mijn nieuwe woning.

Nu weet ik nog niet helemaal welke keuze ik moet maken tussen de juwel vision 450 en de trofis Colisa A-1800.
Kwa maten heb ik toch wel liever de trofis omdat deze een stuk groter is, maar de juwel is kwa design en toebehoren toch wel een wat meer voordelige keuze.

De lampen bij de juwel zijn LED, bij de trofis volgens mij niet.

Ik denk dat beide bakken dubbele filters nodig zullen hebben maar aangezien z`n groot aquarium nieuw voor mij is zou ik graag wat tips willen.

Iemand die aquariums heeft van ongeveer dezelfde maten of misschien zelfs een van deze bakken en zijn/haar ervaringen kan delen?

Alvast bedankt!

onderstaand de links ter info.


 
Heeft niemand hier toevallig trofis 1800? ik ben er ook wel benieuwd naar
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik voor de Juwel Rio/vision 450 kiezen, beter afgewerkt en het meubel is ook strakker afgewerkt met 3deuren.
2x led buizen die voldoende zijn voor makkelijke planten die niet veel licht behoeven terwijl de Trofis nog met T5 buizen komt.
Voordeel van de Juwel je krijgt een intern filter + verwarming erbij waar je zo mee kan opstarten als je geen discussen of Maanvissen/sluiers gaat houden is dit filter ruim voldoende om mee te beginnen..

Ja de Trofis 1800 is groter maar vind de afwerking matig voor wat je krijgt voor je geld en hoor verhalen van de Trofis 1500 en 1800 dat de stabilisators los kunnen komen.
Verder karig Aquarium zonder filter en verwarming wat hem nog duurder gaat maken om erbij aan te schaffen + je zit met T5 Tl-buizen dus overstappen naar led gaat het alleen nog maar duurder maken.
maar dat is mijn mening.
 
Stabilisator bij Trofis is glas en gekit. Laat niet los. Heb zelf een 1200, maar glaswerk is top
 
En hoe ziet de deksel eruit? Net zoiets als de juwel?
 
Ik heb de deksel vervangen door 1 grote kunststof plaat. Verlichting eruit en vervangen door led. Bevalt me prima
Standaard lichtkap is erg fragiel uitgevoerd, maar dat is bij een juwel niet anders is mijn ervaring.
 

Terug
Bovenaan