Juwel rio 350 van Killerfish


Flinke klus zie ik! Maar de bak staat er weer goed bij. Heerlijk oerwoudje zo :D.
 
Volgens mij is het weer tijd voor een update;)
 
Tnx heren! Afgelopen week de bak even leeg gehaald voor de installatie van een set externe filters. Helaas stond de bak een paar mm te dicht bij de muur dus even leeg. Zal binnenkort even nieuwe foto plaatsne
 
Bij deze dan

20230702_144841.jpg
20230702_145219.jpg
VideoCapture_20230702-145736.jpg
20230702_145320.jpg
20230702_145555.jpg
20230702_145442.jpg
20230701_223252.jpg
20230701_222835.jpg
 
mooi hoor. Die Bolivianen heb ik ook, leuke visjes! Welk(e) L nummer(s) heb jij?
 
2 l104
2 blue phantoms
1 green phantom
 
Gaaf, de Green phantom heb ik ook, toevallig net een foto van geplaatst.
 
Wat een pracht van een oerwoud! Heel leuk gedaan met die planten bovenop en de wortels!
 
Goed, weinig aan veranderd behalve de toevoeging van een paar nieuwe L nummers, teller staat nu op
2x L104
2x green phantom
2x blue phantom

Heb een eggcrate besteld om de planten en het extra hout van @Wandelendegarnaal wat beter en makkelijker te kunnen plaatsen om vooral het stuk boven water wat steviger te hebben staan. Komt als het goed is vandaag binnen.

Verder is het bestand geloof ik niet veranderd sinds de vorige keer. Enkel wat meer planten van @LaLizzerd in de bak na het leeghalen van die van haar
20230825_133516.jpg20230825_133526.jpg
 
Staat er mooi bij en ik wist niet dat Lizzy de bak heeft leeggehaald.
 
Zojuist het hele topic doorgelezen, prachtige bak!

Hoe gaan de L nummers samen? Ik heb 1 blue phantom nu, maar wil straks in de nieuwe bak een 2e bij plaatsen. Ik durf het alleen niet zo goed 😬
 
Heb al jaren de 2 L104 in de bak. Tijdje geleden de eerste blue phantom toegevoegd en zo stapsgewijs het afgelopen halfjaar de anderen toegevoegd en gaat eigenlijk prima. Zijn wel allemaal grofweg hetzelfde formaat
 
De planten staan er prachtig bij. Heel mooi gedaan.
 
Heb al jaren de 2 L104 in de bak. Tijdje geleden de eerste blue phantom toegevoegd en zo stapsgewijs het afgelopen halfjaar de anderen toegevoegd en gaat eigenlijk prima. Zijn wel allemaal grofweg hetzelfde formaat
Is het ook niet zo dat als ik ze tegelijk in de bak plaats, ze opnieuw een territorium gaan vormen? Dat ik zeg maar meer risico loop dat ze gaan vechten als er al 1 in zit en de andere er later bij plaats?
 
Is het ook niet zo dat als ik ze tegelijk in de bak plaats, ze opnieuw een territorium gaan vormen? Dat ik zeg maar meer risico loop dat ze gaan vechten als er al 1 in zit en de andere er later bij plaats?

Ja die kans is er wel, hier is het iig goed gegaan maar grote bak met veel verschuilplaatsen helpt ook wel. Ze zijn ook nog nie heel groot hier
 
Vanmiddag even bezig geweest met de bestelde stekkenroosters. Was niet tevreden over de planten en miste wat hout, dus bezig geweest.

Before
20230831_134459.jpg


Hardscape done op de roosters
20230831_151827.jpg


En het eindresultaat
20230831_161712.jpg


Zal later ook nog even een avondfoto maken waarbij de verlichting te zien is

En deze wil ik jullie niet onthouden; een van mn nieuwe aanwinsten. Vietnamese danio's
20230829_151659.jpg
 
Mooi man. Heb je dat rooster onder het hout en de Althuriums? Of zij. Dat andere planten?
 
Mooi man. Heb je dat rooster onder het hout en de Althuriums? Of zij. Dat andere planten?
Rooster ligt op de rand van de bak met in het midden een steun tegen het doorbuigen. Hout staat droog en niet in contact met water, de planten, de lepelplant (Spathiphyllum), staat met de wortels in het water zoals ook voorheen. Dat mag nu weer even lekker dicht gaan groeien.

Wellicht geeft de foto een beeld van hoe het geheel in elkaar zit en anders vraag gerust
20230831_201646.jpg
 
Rooster ligt op de rand van de bak met in het midden een steun tegen het doorbuigen. Hout staat droog en niet in contact met water, de planten, de lepelplant (Spathiphyllum), staat met de wortels in het water zoals ook voorheen. Dat mag nu weer even lekker dicht gaan groeien.

Wellicht geeft de foto een beeld van hoe het geheel in elkaar zit en anders vraag gerust
idee spreekt mij wel aan, bovenop de Lido heb ik nog wel een plek. En normale planten doen het hier niet zo best…. Behalve in mijn Regenwoudje.
 
Ja deze doen het geweldig. Bij de lido (handtekening) heb ik andere planten in de bak
 
Ondanks dat ik onlangs nog bezig ben geweest met de planten boven de bak, toch gisteren deze bak verkocht.

Helaas met de tijdelijke huisvesting ook een stuk of 20 danio's verloren; blijkbaar springen deze rustig over een rand van 10 cm heen

Maar waarom de 350L dan weg, nou omdat er een 30cm groterr bak staat nu. Foto van de niuewe bak hieronder, nog zonder de danio's, maar die groep is sinds ons uitje gisteren aangevuld tot zo'n 50 stuks

Edit; ook de panda's van @LaLizzerd zwemmen hier nu vrolijk in de bak

20231015_195436.jpg
 
Laatst bewerkt:
Groter is beter 😁Welke bak is het precies? Ga je hier bovenop hetzelfde doen? Vind het er super uitzien maar scheelt het niet onwijs in stookkosten?
 
Vond de "oude" bak heel fraai Mike.
Je nieuwe inrichting gaat uit van een leuk idee. Ben benieuwd hoe dit verder ontwikkelt.
 
Mike, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Veel pkezier van je nieuwe bak.
 
De vorige bak is verkocht en gisteren opgehaald. Op het moment staat er een trofis, maar dat glas is nie helemaal mooi meer. Vooralsnog niks mis mee en mag deze draaien, kan ik sparen voor een rio 450 op termijn.

Bak blijft idd dicht en zonder planten aan de bovenkant, op dit formaat een stuk rustiger zo in de woonkamer en het trok teveel voeding uit de bak merkte ik

Zal qua stoken misschien iets meer zijn, maar aan de andere kant blijft er ook meer warmte in de bak nu met gesloten kap. Zal het gaan merken
 
Een grotere bak is een hele goede reden om je Rio350 te verkopen! ;)
Wel zonde want ik zie nu pas dat je dat hout en die planten op dat rooster had en ik ben er echt verliefd op!
Begon me gelijk te bedenken hoe ik dat naar mijn man ging brengen. :rolleyes:

Ik schrok er alleen wel van dat je daardoor wat Danio's verloren bent.
Denk je echt dat ze er tussendoor weg zijn gesprongen? Zie mijn Danio's nooit snel naar boven zwemmen of iets in die trant. Alleen mijn Cory's.
 
Een grotere bak is een hele goede reden om je Rio350 te verkopen! ;)
Wel zonde want ik zie nu pas dat je dat hout en die planten op dat rooster had en ik ben er echt verliefd op!
Begon me gelijk te bedenken hoe ik dat naar mijn man ging brengen. :rolleyes:

Ik schrok er alleen wel van dat je daardoor wat Danio's verloren bent.
Denk je echt dat ze er tussendoor weg zijn gesprongen? Zie mijn Danio's nooit snel naar boven zwemmen of iets in die trant. Alleen mijn Cory's.
de 1.20 is inderdaad al verkocht, voorlopig blijft het bij 1.5m. Groter kan, maar is niet mooi in de woonkamer meer. Heb nog wel wat meer foto's denk ik, mocht je ze willen van de planten boven de bak. Dan stuur maar ff pb.

Nee, de danio's zijn niet uit het aquarium gesprongen. Bij het wisselen van aquarium heb ik de vissen in een speciekuip gezet met de beide filters, water zo'n 10cm onder de rand. Altijd gedaan, nooit problemen mee gehad. Echter, hier zijn de danio's dus uitgesprongen. Ook nooit aan gedacht om het af te dekken, want zelfs met bijlzalmen werkte dit altijd. Ach, dure les en 20 danio's minder. Schooltje nu uitgebreid tot zo rondd e 45 stuks denk ik. Op vivarium neem ik de laatste 15 bestelde vissen mee en dan is het goed zo
 
Het scheelt dat Vivarium inderdaad al bijna is, dan kun je van daar je groep weer aanvullen. ;)
 

Terug
Bovenaan