Juwel Rio 180, speling stabilisatiestrip s


Ludger

Well-known member
Lid geworden
20 april 2010
Berichten
8,395
Locatie
Heerenveen
Website
www.voervoorvis.nl
Zojuist viel me tijdens het verversen iets op waar ik niet heel gerust op ben, namelijk wat speling / ruimte tussen de stabilisatiestrip en het glas, naar mij idee hoort dit vast tegen het glas aan te zitten of vergis ik me hierin?

Het is een Juwel Rio 180 aquarium van ongeveer 6,5 jaar oud. Kan iemand anders mij vertellen of die dit ook heeft of niet. Hier onder 2 foto's, je ziet op de tweede foto dat de lichtkap er niet meer 100% netjes op ligt, er is aardig wat ruimte ontstaan.

IMG_20161106_172920094_HDR.jpg

IMG_20161106_172936788.jpg
 
Ik heb hier 2 Ferplast bakken van zo n 4 jaar oud en bij beide zit er net als bij jou onderin een klein beetje speling. Volgens mij kan dat geen kwaad omdat er boven wel goede steun is maar ja ik ben geen techneut.Je kap valt zeg maar om het glas heen en het bovenste gedeelte zit allemaal goed zo te zien.
 
Als je Googelt op Juwel stabilisatiestrip dan zie je een bak op een ander forum en zo is het hier ook. Echter opent die link niet.
 
zit niet strak tegen het glas die stabilisatiestrip zit wel een klodder kit tussen in het midden
kan zijn dat deze is losgeraakt
daarnaast is plastic wordt na een tijd toch wat slapper
als je het niet vertrouwd dan vervangen voor een glas strip veldhuis heeft complete setjes hier voor

groet

jaap
 
Heb even 2 foto's gemaakt van hoe het bij mijn Rio 125 zit. Die kier hoort er te zitten en is opgevuld met kit.
Maar waar ik me toch wel zorgen over maak is dat jouw achterruit blijkbaar wel aan het opbollen is. Deze hoort strak langs de deksel te lopen.
2016-11-07 07.58.09.jpg
2016-11-07 07.58.29.jpg
 
Toch heb ik ook enige bolling net als bij Ludger.
 
Mijn vision 450 was ook niet zuiver recht aan de achterkant hoor..
 
Ook bij mijn Rio 180 zit er ruimte tussen de stabilisatiestrip en het glas. Er zit nog een (restant-(?))klodder kit.
 
Ik denk dan dat ze dat allemaal wel hebben.

@Ludger
Je komt morgen toch hier en dan kun je zien hoe het hier zit en dat er ook enige ruimte is en dat terwijl de bakken nog geen 4 jaar zijn.
 
Gisteren was ik bij mijn vader vanwege de vliegtuigbom en heb ik direct even foto's gemaakt van zijn kap. Het is een Juwel Rio 240 (120 cm)

Bij hem staat de ruit absoluut niet bol, nog geen milimeter. Wel is hij pas een jaar oud, misschien is dat de reden.

Deze is vanaf de linkerkant genomen zonder flits, je ziet hoe strak hij ligt, er komt geen lichtstraaltje door heen.
2016-11-07 20.34.20.jpg



En deze foto is vanaf de rechterkant met flits, maar ook hier zie je dat de deksel geen mm wijkt.
2016-11-07 20.34.48.jpg
 

Terug
Bovenaan