juwel rio 125 of een ferplast cayman 80


V

viv

Guest
Hallo,

Ik ben hier net nieuw en een beginneling in het houden van een aquarium.
Ik heb nu een aqua 40 en vind hem te klein.
Nu zit ik te twijfelen tussen een juwel rio 125 of een ferplast cayman 80. Of moet ik juist helemaal iets anders.

Ik ben benieuwd wat jullie mij adviseren.

Wat ik nu heb zitten is:
5x vuur tetra
5x kardinaal tetra
5x dwerg rasbora.
10x vuurgarnaal.

Het is veel voor dit bakje vandaar dat ik aan het rondkijken ben.
De rasbora vind ik zelf erg leuke visjes.
 
Als het in je budget past en in je woonkamer zou ik gelijk voor een meter gaan.
Vind persoonlijk een cayman veel handiger dan een juwel wat lichtkap betreft bv.
Bij de cayman klap je die zo in 1 deel open en heb je ook geen last van zo'n vervelende stabilisatiestrip in het midden.
 
kijk ook eens op marktplaats, soms de mooiste bakken voor weinig geld.

Ik ben verder een dubai gek! Mooi voor weinig!
 
Juwel is ook prima en n stuk goedkoper
 
Seabait zei:
Als het in je budget past en in je woonkamer zou ik gelijk voor een meter gaan.
Vind persoonlijk een cayman veel handiger dan een juwel wat lichtkap betreft bv.
Bij de cayman klap je die zo in 1 deel open en heb je ook geen last van zo'n vervelende stabilisatiestrip in het midden.

Zonder strip,gaan de ruiten doorbuigen, he,Seabait.

Ik heb ook de 1 m.bakken,met strip.
En kleppen voor en achter.
Ook dan buigen ze nog door.
 
Bertus zei:
Zonder strip,gaan de ruiten doorbuigen, he,Seabait.

Heb ik zelf niet verzonnen hoor maar stuur ff een mailtje naar Ferplast dat ze geen aquariums kunnen bouwen dan volgens jou! ;)
 
Bedankt het wordt een van van 80 tot 85cm het muurtje waar hij komt te staan is een meter. Binnenkort naar een aquariumzaak hier in de buurt. Romberg delft blijkt goed te zijn.
 
Ik zou voor de cayman gaan. Vind die mooier afgewerkt. Nadeel vind ik dat die vrij hoog is waardoor hij misschien iets uit proportie is en met planten duurt het wat langer duurt voor dat je bak 'vol' lijkt.
 

Terug
Bovenaan