Juwel rekord 800


J

justinthingy

Guest
beste forum leden!

Gewoon een vraag ben wel benieuwd heb het een en ander wel eens opgezocht ik wil ook niet aangeven dat ik het ga doen maar ben wel benieuwd hoe duur zou het kosten om mijn Juwel Rekord 800 (110L) om te bouwen naar een zeewater aquarium en hoeveel zal het gaan kosten verder per maand. Ik heb geen idee hoe duur alles is en wat ik nodig heb. daarom vraag ik ook maar een ruwe schatting voor hoeveel het zou kosten om hem om te bouwen naar een zeewater aquarium en hoeveel het ongeveer zou kosten per maand om te onderhouden. dit excl. koralen en vissen maar incl levendsteen.

Thanks!
 
je hebt zo ie zo het volgende nodig:

Eiwit afschuimer al snel �50,-
stromings pompje: �40,-
Verlichting 1 watt per liter dit zul je uit moeten tellen aan de hand van wat je nu al hebt en er dus bij zal moeten komen.
Levend steen afhankelijk waar je het koopt maar houd als richtprijs � 12,50 per kilo
zee zout, is ook afhankelijk van hoeveel je koopt.

Dit zijn de meest basic spullen. je zult dus een heel eind in de buurt komen van de hier boven genoemde bedragen.
 
Ok, dankjewel voor de informatie! was erg benieuwd hiernaar =]
 
+ een osmose apparaat wat met een 110L bakje snel goedkoper is dan steeds osmose water kopen.
 
even hier advies.. ik heb t namelijk gedaan, een zee rekord 800..

afschuimer, 100 euro minimaal (je wilt minimaal een tunze 9004, ik heb er een aquamedic turboflotor blue 100 hang on op)..
ik weet niet in hoeverre de tunze onder kan past.. de hangon turboflotor vereist een groot gat in de kap, waar het oude filterbakje zit..

stroming, je wilt minimaal 30x de bakinhoud hebben, ik heb 2x tunze 6025 (50 euro ps, maar vast goedkoper te vinden), hydor 2x koralia nano 1600 zal net aan voldoen, en 60euro voor 2 geloof ik.

licht: je hebt OF een andere kap nodig, OF je kan het beste er van hopen.. ik heb optie 2 genomen, de 2 standaard buizen vervangen voor sera precision marine t8, en een opmaat blauwe led strip van 5x15 watt erbij, en reflectoren op de t8 (38 euro voor 2 tl's, 30 euro voor led, 20 euro reflectoren, 80 euro ben je zoiezo kwijt voor licht)

levend steen kan je met 11 kilo vooruit, a 13 euro de kilo voor knap vers steen, 143 euro, ik had iets meer genomen..

dan nog wat pvc knietjes en rommeltjes, achter wand folie enzo, reken 100 euro voor kleine dingetjes, en een emmertje zout.

trek er een goede 500 euro voor uit, dan ben je klaar voor de opstart..
 

Terug
Bovenaan