Juwel Multilux LED


B

BBG

Guest
Wie kent deze verlichting en heeft hier meer informatie over voor me? Op het internet kan ik maar weinig terugvinden...

Is dit goede verlichting?
Bestaat hier ook een controller voor? Zo ja, welke en kostprijs?
Voor- en nadelen?
Aandachtspunten?

Alvast dank voor jullie bijdragen!
 
Hoewel ik geen ervaring heb met deze verlichting zou ik er niet voor kiezen. Het gemis van rood licht is belangrijk, zo vind ik. Hier is sprake van smd leds. Er bestaan controllers voor. Gezien de prijsstelling zou ik dan kiezen voor JMB maar er zijn meerdere goede merken die mijn voorkeur zouden hebben.
 
Hoewel ik geen ervaring heb met deze verlichting zou ik er niet voor kiezen. Het gemis van rood licht is belangrijk, zo vind ik. Hier is sprake van smd leds. Er bestaan controllers voor. Gezien de prijsstelling zou ik dan kiezen voor JMB maar er zijn meerdere goede merken die mijn voorkeur zouden hebben.

De multilux heeft geen controller, de helialux wel. De multilux zit in de standaard juwel sets en ik heb die dus ook. Geeft mooi licht en tot nu toe doen mijn planten het er prima op (heb day en nature), maar heb wel gehoord dat deze standaard set niet dimbaar is. Zelf ben ik nu dus aan het kijken naar een beetje betaalbare ledsysteem dat ook dimbaar is/een controller heeft.
 
Deze verlichting is inbegrepen bij de bak en valt niet dadelijk om te wisselen spijtig genoeg :(
 
Deze verlichting is inbegrepen bij de bak en valt niet dadelijk om te wisselen spijtig genoeg :(

Geldt voor mij ook hoor. Het de juwel vision 180 in april gekregen van mijn vriend incl. de multilux verlichting. Die zit dus ook in de kap verwerkt. Maar mijn hengeli's schrikken zichtbaar van het uitklikken van het licht dus zoek toch oplossingen om een controller te kunnen gaan gebruiken.
 
Ik ben het nog aan het uitzoeken; maar ik heb ergens vernomen (moet het nog nakijken of het klopt!) dat de tc 240 dit zou kunnen ...
 
Wanneer je een aluprofile 3 van GHL gebruikt dan kun je ook andere soorten leds ophangen in je Juwelkap. Dit aluminiumprofiel is er n.l. voor ontworpen. Zelf gebruik ik dit ding in mijn Juwel Rio 180.
Sommige soorten werken ook inderdaad met een TC 420 controller die voor een habbekrats is te krijgen tegenwoordig. Zelf werk ik trouwens met een eigenbouw aquariumcomputer die verlichting temperatuur en PH regelt.

 

Terug
Bovenaan