Juwel Lido 120 visbestand.


R

Robert62

Guest
Goedemorgen,

Ik heb reeds een aantal jaren het bovenstaande 120 liter aquarium. Ik worstel echter nog steeds met de vraag hoeveel vissen ik nu eigenlijk maximaal kan houden daarin. Ik begrijp steeds dat er geen echte richtlijn voor is maar ik merkte wel dat ik toch vaak, als ik veel vissen (circa 35) had, dat dan ook snel vissterfte optrad. Ik had pas achteraf een ernstig chloor probleem waardoor ook veel vissen helaas zijn gestorven. Op dit moment heb ik vijf Corydora's Panda voor de bodem, vijf Chinese Danio's voor middengedeelte, 7 Otocincluus Affinis (algen), een Aymonieri (Oranje groot) en nog twee Black Molly's (waren er vier maar ook dood). Ik houd van een vreedzame bak en denk dat deze vissen wel passen. De vraag is; Is dit voldoende of nog teveel qua samenstelling en hoeveelheid? En wat zou er qua nieuw visbestand voor de toekomst ook in deze bak passen en de hoeveelheid daarbij? Ik wil graag in elke laag de juiste vissen want ik had bijvoorbeeld voor de hoogste laag 4 marmeren blijlzalmen maar die zijn er ook niet meer, maar ik wil toch graag die laag ook vertegenwoordigen, zeg maar. Graag zie ik jullie tips en aanbevelingen tegemoet! Dank alvast...Groet Robert.
 
Hoi Robert

Naar mijn mening is dit goed hoor, in ieder geval niet te veel.
Ik houd zelf altijd als vuistregel aan 1 liter per 1cm vis, maar dit ligt uiteraard ook aan het soort vissen.
 
Een mooie site hiervoor is aqadvisor.com, daar kan je bakmaten invullen en je visbestand. Dan zie je meteen evt. compatibiliteits problemen en percentage bezetting van de bak. Let wel dat 100% al gauw te veel is.
 
Haha, dat gebeurt iedereen weleens denk ik en de bak is vast al voorzien van een leuk bestand:)
 
Is het niet een idee om die oude post te verwijderen... Elke keer wil ik info opzoeken en dan stopt het opeens, zonder dat je een fatsoenlijk andwoord kan vinden.. Heb al 100 post gelezen en telkens stopt het opeens
 

Terug
Bovenaan