Juwel Lido 120 of een Oase Styline 85.


VluggeJapie

Active member
Lid geworden
24 september 2020
Berichten
35
Leeftijd
36
Locatie
Hedel
Hallo Iedereen,

Na al het geromp slomp met de tweedehandse bakken welke toch niet binnen ons interieur passen hebben we besloten dat er een nieuwe zwarte bak komt inclusief meubel. (Lees mag komen van de baas ;p)
De bak kan max 60cm breed zijn, echter nu komt het lastige welke bak zal ik daarvoor kiezen ?

Kies ik voor kwaliteit maar minder liters, daarbij is mijn oog gevallen op de hoge Oase Skyline 85
Of kies ik voor meer liters en koop ik een Juwel Lido 120.
Of hebben jullie nog aanraders voor een budget van rond de 350 euro.

Ik heb zelf al een extern filter Oase Biomaster Thermo 250 en een CO2 Set met inline diffusor.

Qua bestand wat er in komt zal het voornamelijk simpel zijn. Ik denk een groepje tetra's, wat garnalen, misschien een koppeltje honing gourami's en afhankelijk wat ik met de bodembeplanting ga doen een klein groepje Corydoras.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Jaap
 
Kwestie van smaak, maar persoonlijk zou ik voor 120 liter gaan en dus de juwel. Het verschil tussen 85 en 120 is bijna 50%, dat is toch wel significant, en de nieuwe lijn lido is naar mijn mening best mooi, maar nogmaals, kwestie van smaak.
Als je 61cm kwijt kunt kun je ook kijken naar; https://www.aquastorexl.nl/eheim-vivaline-led-150-set.html , zit je op 150 liter.
 
K heb nog wel een Lido te koop van net een jaar oud. Zwart. Hoeft niet de hoofdprijs te kosten. staat wel in aangeboden. Helaas zonder onderkast.
 
Heb zelf de oase styleline 125. Is 70 cm breed, maar dan heb je wel iets meer mogelijkheden. Netto blijft er weinig over van de 85. Wel ziet de oase styleline 125 er chique uit. Het glas, de kast, alles is netjes afgewerkt. De dekplaten zijn van glas en dat zie je er ook aan. Heb ook nog naar een eheim gekeken, maar de dekplaat daarvan ziet er in vergelijking "billig" uit. Aangezien je al een extern filter hebt zou ik echt proberen de 125 te krijgen. Mocht dat niet lukken dan zou ik ook voor de Lido 120 gaan. Styline 85 wordt dan toch al bijna een luxe betta bak of een garnalen Hilton.

We hebben zelf nu Chinese danio's in de bak zitten die ogen wat groot en lomp in de bak. Zelf willen we uiteindelijk over op kleinere rasboras en uitbreiden van de Corydoras pygmeaus. Daarnaast vuurgarnalen en cherry red Caridina garnalen (gekweekt op kraanwater). We hebben op Amazon speciale filter afdekking gevonden die het oase filter(filtosmart 200) geschikt maakt voor garnalen.

Succes met deze puzzel.
 
Op de afbeelding lijkt de filter van de volga een stuk kleiner. Dat zou dan een overweging zijn om de Lido te nemen. Persoonlijk zou ik het filter eruit slopen en een extern filter nemen, maar dat terzijde.
Juwel is op veel plekken verkrijgbaar dus een nieuwe lamp, filtermedia etc is dan ook makkelijk bij een lfs te krijgen. Itt de volga. Persoonlijk zou ik dan voor de Lido gaan. Met deze persoonlijke afwegingen.
 
Je moet de controller er apart bijkopen wil je de led kunnen dimmen van de Volga. Dat is ook ca. 120€
 
Een extern filter heb ik al en een controller kan volgens mij ook al goedkoper.

Ik ga morgen even kijken bij de lfs hier in de buurt, die heeft beide op voorraad dus kan ik goed vergelijken. Bedankt voor de tips in elk geval.
 
Je moet de controller er apart bijkopen wil je de led kunnen dimmen van de Volga. Dat is ook ca. 120€
Werkt deze dan niet want die hebben wij ook op de Aquatlantis:

 
Werkt deze dan niet want die hebben wij ook op de Aquatlantis:

Volgens mij wel, tenminste daar ga ik wel vanuit. Die controller is voor 20-40 euro te koop op Marktplaats.
 

Terug
Bovenaan