Juwel bioflow 280 ratelt heel hard


bderooij

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2014
Berichten
4,301
Leeftijd
40
Locatie
Enschede
Hi!

In mijn 80 cm zit een standaard Juwel intern filter.
Gisteren heb ik alles schoon gemaakt omdat de uitstroom niet heel best meer was en hij maakte wat herrie.
Na het terug plaatsen was de herrie alleen maar erger en is de uitstroom nauwelijks verbeterd.
Het lijkt alsof er onbalans in de rotor zit, en op de as zit wat oxidatie.
Is daar iets mee te doen? Of zal ik een andere pomp moeten aanschaffen?
 
Raar hoor oxidatie op het asje trouwens!
Kan het proberen eraf te krijgen en dan nog eens kijken.
Zou zelf eerder voor een goed buitenfilter kijken dan voor een nieuwe pomp iig.
 
Buitenfilter betekent de hele lichtkap aanpassen, daar zit ik ook niet 1, 2, 3 op te wachten. Plus dat het een flink stuk duurder is.
Het is wel de bedoeling om de bak te verbouwen, met buitenfilter en LED verlichting, misschien ook Co2 erbij, maar dat is zeker niet voor dit jaar.

Een nieuw pompje kost 22,50, een rotor rond een tientje...

De oxidatie is eraf (kan ook vuil geweest zijn, maar vuil op RVS hecht meestal niet) en had de boel stil met een stukje aluminium folie om de as heen maar dat duurde maar heel even. Teveel kracht erop denk ik.
 
Folie is denk ik te zacht en zal snel "kapot" draaien Ben. Zo dan zelf er een tientje tegenaan gooien hoor zodat je weet dat het langere tijd weer goed draait;). Daarom heb ik destijds de rotor van de 2213 niet geplakt want dat zou maar een lapmiddel zijn volgens de lfs en dat wilde ik niet voor die paar centen.
 
Folie is denk ik te zacht en zal snel "kapot" draaien Ben. Zo dan zelf er een tientje tegenaan gooien hoor zodat je weet dat het langere tijd weer goed draait;). Daarom heb ik destijds de rotor van de 2213 niet geplakt want dat zou maar een lapmiddel zijn volgens de lfs en dat wilde ik niet voor die paar centen.
Het was ook niet voor de lange termijn bedoeld hoor, meer om het ding zijn kop even te laten houden ;)
 
Ok, dat maakt het anders maar ja het moet wel werken en de folie doet dat dus niet:(
 
Gebeld, ja die rotor hebben we wel.
Naar Veldhuis toe uit het werk, nee hebben we niet en is ook niet meer te bestellen.
Korting op een nieuw pompje voor het ongemak, dus nu draait er een heerlijk stille Eccoflow 300 in de bak, geen geratel meer :)
 

Terug
Bovenaan