Juwel aquarium begint spontaan te lekken


pandit

New member
Lid geworden
18 juni 2023
Berichten
2
Leeftijd
63
20230618_132858.jpg
20230618_132920.jpg


Goedendag,

We hebben hier een Juwel Aquarium met 2 Axeloten salamanders. Van de week hebben we dit aquarium helemaal schoongemaakt en opnieuw ingericht en de axeloten weer terug geplaatst.

3 dagen later, Zondagochtend kwamen we beneden en het aquarium ca 60% van het water verloren en de vloer leek een zwembad :-( . Na dweilen, de axeloten in een kleine reserve aquarium geplaatst te hebben geplaatst het aquarium buiten gecontroleerd vervult en na ca 40% gevuld te hebben stroomde het water in één zijkant naar buiten, met minimale kracht en op de rechter foto met een elastiek bleef de bak lekvrij. De glazen vlakken zitten in een soort zwarte kit gedrukt en is blijkbaar losgelaten.

Ik zoek naar een quickfix om deze bak weer lekvrij te krijgen en ik vraag me af hoe dit zo spontaan heeft kunnen gebeuren?

ps: de axeloten zijn te koop.
 
Te grondig schoongemaakt en te hard geduwd tegen het glad waardoor de kit beschadigd is? ik kam me niet voorstellen dat bij normaal gebruik een aquarium spontaan gaat lekken
 
Oplosmiddel (sticker verwijderaar/ antikalk) gebruikt?
Te heet water gebruikt?
Hoe oud is het aquarium?
 
Ik zou de bak wegdoen of als je dat kunt opnieuw kitten.
Liever geen risico voor je interieur.
 
Vervelend!
Geen idee of het hetzelfde is, maar mijn 80 cm bak is een paar jaar geleden ook zo geëindigd. Die was toen 5 jaar oud. Geen bijzondere handelingen mee verricht. Toen het lekken me opviel, zag ik aan kalksporen langs de kitnaad dat het waarschijnlijk al een poosje langzaam lekte. Bij mij begon het loslaten aan de bovenkant. Ik heb hem toen verkocht (onder vermelding van het euvel) en hij is toen inderdaad opgehaald door iemand die er een leuke uitdaging in zag. Zelf durfde ik dat (inderdaad zoals gezegd ivm het meubilair) niet aan.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat het einde verhaal is voor de bak, misschien doe ik een poging. Ik heb deze hoek nu verstevigd met ducttape :-( en na twee dagen nog steeds droog.

Het wordt waarschijnlijk een gratis af te halen object .
 
Dit is echt einde bak. Waarschijnlijk is het glas bij het lijmen niet schoon geweest waardoor de kit weinig hechting had.
 
Heb je de axolotels al ergens anders kunnen onderbrengen, want die wou jij toch ook nog kwijt?
 

Terug
Bovenaan