Juwel 70 liter van Fozzy


In principe kan elke vis het zijn maar sommige vissen hebben ze net iets liever.
Ik heb blauwe tetra's tussen de garnalen zwemmen en 99 keer kijken ze niet om naar de garnalen maar heb er een keer 1 met een garnaal uit z'n bekje zien zwemmen en toen beet een ander het beestje door de helf.
Is wel zo dat de meeste kleinere en gemiddelde doorsnee vissen de volwassen garnalen met rust laten
 
Ziet er uit als een gezellig bakje! Leuk om honinggourrami's in deze bakmaat te zien, ze staan ook op mijn lijstje en nu ben ik overtuigd dat ze ook echt leuk zijn. :)

Ook bedankt voor je foto's van het verschil qua TL balken! Ik zag je verwijzing naar dit topic in een ander draadje. Bij mijn tweedehands lichtkap zat een sylviana aquastar maar ik vind het licht gewoon lelijk. Zowel de planten als de vissen komen slecht uit en het is gewoon sfeerloos. Dankzij jouw foto's fiets ik zo even naar de bouwmarkt en kan ik straks meer genieten van m'n bak. :)
 
Ziet er mooi uit! heldere foto's!
 
Vanmorgen bij het voeren zag ik volgende tussen de drijfplanten en bladeren. Is dit een slordig begin van een schuimnestje van de honinggourami? Ze hebben bij de vorige eigenaar al een nestje jongen gehad trouwens, dus wel ervaring mee.
Of zijn het gewoon luchtbelletjes van andere vissies?

BvRAbT9e6qPGb4LMbKZ5uwESMFj8Fyad.jpeg


BvRAbT9e6qPGb4LMbKZ5uwESMFj8Fyad.jpeg
 
Jaaaaaaa overduidelijk....

Leuk Albert.....

Toch een teken dat de bak het goed doet??
 
Gisteren onderhoud gepleegd aan dit bakje, planten verzet en uitgedund.
Maandag een groep vuurgarnalen halen.

Bezetting is, koppel Honinggourami, Cory Panda, en rasbora dorsiocellata.
En enkele Anetoma Helena.

nfLwVneGld7tyMF2sQB141GTDVzw1-x8.jpeg

nfLwVneGld7tyMF2sQB141GTDVzw1-x8.jpeg

nfLwVneGld7tyMF2sQB141GTDVzw1-x8.jpeg
 
Heb je de vallisneria,zo geknipt Albert?
 
Alex, dat is geen Valseneria, die staat nog links achterin voor de verwarming. Had er meerdere instaan, maar alleen deze is aangeslagen en vormt nieuwe stengels.

In het midden staat Cyperus helferi, heb ik uit elkaar gehaald, staat er ook nog 1 voor de Valseneria.
De middelste heb ik afgeknipt, kijken wat ermee gebeurd, als het niet lukt gaat ie eruit.
 
leuk bijna hetzelfde bestandje als wat Wes in zn 80 cm heeft.
op de goerami's na, hij wil er graag knorretjes bij maar die zijn hier niet te verkrijgen zowat.

maar je bakkie ziet er mooi uit zo
 
Even hier spieken ook... mooi, leuk!
 
Hier ook maar even een paar foto's van de 'toestand v.d. bak'.

Afgelopen week een 60 tal Vuurgarnalen opgehaald, al zitten er wel haast doorzichtige met rode stippen bij....zijn dit wel 'gewone' vuurtjes? Zie 2e foto in het midden ongeveer

ZQOYNvHd40RHNl8Nw1r9uH9HxFmK0WQp.jpeg


ZQOYNvHd40RHNl8Nw1r9uH9HxFmK0WQp.jpeg

ZQOYNvHd40RHNl8Nw1r9uH9HxFmK0WQp.jpeg
 
Zojuist een bestelling gedaan voor een paar rgb strips incl. Dimmer/controller. Vindt alleen het blauwe wat ik wel eens zie niet mooi genoeg. Wil ook wat kunnen spelen met de kleuren. Houdt jullie op de hoogte natuurlijk.
 
Staat er mooi fris bij Albert.
De minder rode garnalen zullen wel mannetjes zijn.
 
Vandaag de ledstrips van Kitelight ontvangen incl. dimmertje/controller.
2 strips met 9 is 18 rgb ledjes.

Had natuurlijk ook zo'n blauwe maanlicht kunnen kopen wat je vaker ziet. Maar dan ben je zo beperkt in de kleuren.
Nu kun je de kleur blauw wat aanpassen aan eigen wensen.

In de lichtbak naast de T8 gezet met de bevestigings beugel. Klein schroefje erin en klaar.
Best fel licht om in te kijken. Vanavond maar eens zien wat het doet.

9NYJb8rJd7E8c3jJ0f5_wYBO1f3BgZHD.jpeg

9NYJb8rJd7E8c3jJ0f5_wYBO1f3BgZHD.jpeg
 
Even paar foto's weer,
1 met de TL verlichting aan, en 2 met alleen de 2x17cm RGB led's op de 'Witte stand'.

De planten groeien als kool. Geef af en toe wat plantenvoeding, sporenelementen, en Easy Carbo.
5S8q0YOu16wQdUuvN5fHMAl8RdLSB0on.jpeg

5S8q0YOu16wQdUuvN5fHMAl8RdLSB0on.jpeg

5S8q0YOu16wQdUuvN5fHMAl8RdLSB0on.jpeg
 
sow dat de planten goed groeien kan je wel zeggen ja, jeetje, maar wel heel mooi vind ik
 
Erg mooi zeg...
Heel rustig bakje.

Je honinggoerami is prachtig op kleur. De rasbora zijn ook prachtig qua kleur, lijken wel allemaal blauwe lichtjes in de bak.
Vind de witte stand van de lichten eigenlijk niet echt iets toevoegen aan de bak. Het gelige licht maakt het juist warm en gezellig....
 
Ik vind je honinggoerami erg mooi! Heb ze zelf ook gehad, alleen bij mij ging het op ��n of andere manier niet goed.. Leuk bakkie verder.
 
Dit bakje is veranderd.

Vandaag nieuw ingericht voor slakkenhuiscichliden. Met een paar weken komen de neolamprologus multifasciatus in.
Zal binnenkort hier verder gaan met andere foto's van dit bakje.
 
Om even een indruk te geven een foto met de iPad gemaakt.

SOzpVY6tJWG8KcY-1NaYkIgaHZRPvKwZ.jpeg
 
Ja kijk dat is leuk om te zien Albert. Doet me direct aan mn eigen bakje denken.
Toppie.
 
Heb alleen een beetje twijfels met de eheim2211, die bromt en ratelt in de kop. Zou het asje nu al versleten zijn?
Pomp is nog niet zo oud.
 
Oeps. Ik heb daar weinig verstand van. Misschien kun je dat beter aan Bertus de Eheim man vragen.
Zelf heb ik een binnenfilter erin van Eheim.
 
Als ik alles had geweten had ik er een JBL 701 op gezet ipv de 2211 destijds. De 901 van de meterbak hoor je niet eens.
Beetje brommen door lucht na schoonmaken is normaal, maar dit houdt te lang aan, is gewoon irritant.
 
Is nog geen slijtage nu hoor,spul van Eheim gaat echt lang mee.
Zal vast zo'n slijmlaagje rond het spulletje in de kop zitten en is nu een zandkorreltje door het veranderen tussen gekomen oid.
Ff alles goed afspoelen zal wel helpen denk ik.
 
Vandaag geen zin meer in John. :D
 
Nieuwe foto na een kleine week.
Hout is eruit. Heb vanmorgen een stuk of wat kleine stenen gehaald bij een tuincentrum,
Morgen een keer het water testen.
O2DNfEyHrKxa4FBXxJTauL0hEU_hNCgg.jpeg
 
Fozzy zei:
Als ik alles had geweten had ik er een JBL 701 op gezet ipv de 2211 destijds. De 901 van de meterbak hoor je niet eens.
Beetje brommen door lucht na schoonmaken is normaal, maar dit houdt te lang aan, is gewoon irritant.

Hou de uitstroom laag in een emmer, wordt het lucht mee gesleept.

Als de instroom bijna verstopt is,krijg je dat ook.
Meer water eruit dan erin.
 
Zo, dat is al een mooie bak hoor Albert, mooie stenen en slakkenhuizen!
 
Week na de opstart.
Watertest gedaan vanmorgen. Nu pas posten, andere dringender zaken eerst.

Gh 9
Kh 7
Ph 9
Fe 0,02
No2 0,05
No3 1
Po4 0,4

Getest met Jbl druppeltests.
 

Terug
Bovenaan