Juwel 54 liter van Marjo-lein


Die kweekbakjes zijn super slecht voor je vissen. Haal ze er alsjeblieft uit!

En hoe groot is die kweekbak? Je zult ze echt niet kwijt kunnen.
 
Ik heb 3 keer 60 liter staan. Overigens heb ik nog geen kleintjes gehad, deze visjes heb ik gekregen.
 
Zo, de plantjes waren binnen en staan inmiddels weer 1,5 dag in de bak. Nu zit er voor de helft water in van mijn oude bak, en het oude filter zit er in, kan ik dan nog een nitrietpiek verwachten en zo ja, wanneer? Of kunnen de vissen er wel in na een paar dagen?

De steen en bloempot staan nog op het kienhout omdat het nog een beetje omhoog komt drijven.
369495marjolein_0_82_img_1227.jpg


219853marjolein_0_82_img_1230.jpg


Nu is het wachten tot alles aangroeit en ik een mooi dichtbeplant bakkie heb.
Wel zie ik hier en daar baardalg zitten (penseelalg). Zouden mijn mollies en guppen deze opeten of moet ik het er echt zelf afhalen?



Oh enneh, het aquarium zit nog niet helemaal vol omdat ik straks de vissen laat wennen aan het water met oud aquariumwater, dan doe ik ze er met water en al in, zo blijft het een beetje fijner voor hen.
 
Nog wat veranderd aan de plantjes, potje toegevoegd en de stukken hout blijven mooi liggen.

355861_0_82_img_1234.jpg
 
Nee nee nee nee nee, een ramp! Vond 2 dode visjes achter mn achterwand. Maar..... nadat ik ze eruit had gehaald bleek een platy nog in leven! Probeerde hem achter de wand uit te krijgen maar hij kroop er steeds verder achter. Achterwand was al kapot en heeft nu al 3 vissenlevens ge�ist. Vervolgens maar achterwand eruit gehaald, kwam een hoop voedingsbodem omhoog dus al het water bruin, nu maar weer wat water wisselen dus, langer wachten. De platys zit nu in een drijfbakje apart in het aquarium die zal het denk ik niet overleven. Als over een paar maanden alle planten goed gegroeid zijn haal ik ze er uit, en doe er een nieuwe achterwand in, nu dus maar even zonder.
 
Zet de javavarens maar op het hout, daar zullen ze het beter doen dan in de bodem.
 
Het gaat nog niet echt lekker zeg Marjolein, dat is pech met die achterwand.
En idd, javavarens moeten met de wortels boven de grond.
Ik heb de mijne vast gemaakt met prikkertjes aan de achterwant, ze doen het goed ook op een achterwand, maar opbinden kan ook op het hout.
Nou , ik hoop dat alles nu weer beter gaat ;)
 
Ik ga straks de javavarens op het hout zetten, bedankt voor de tip! Nu heb ik weer een paar sterfgevallen in mijn babybak, denk niet genoeg water gewisseld en gevoerd..
 
Wat een pech Marjolein, nou, je hebt er weer van geleerd, meer voeren en meer water wisselen ;)
 
Je kan bijvoorbeeld enkele van die sumatravarens drijvend zetten ipv in de bodem in te planten.
 

Terug
Bovenaan