Jullie nieuwe aanwinst 😜


B

B3cK

Guest
Goedendag,

Na een drastisch besluit heb ik besloten mijn Facebook en Instagram te verwijderen (kom meer ellende tegen dan leuke dingen) mjaaaaaa waar ga ik dan naartoe met me vissen vragen of als ik gewoon een leuke foto wil plaatsen. Gelukkig bestaat er nog steeds iets als forums haha.

Nou moet ik zeggen dat typen wel heel vervelend is want elke keer als ik backspace doe dan verdwijnt me toetsenbord alla haha

Ik heb een 690 liter aquarium met een 150 liter bioloog eronder. Het aquarium is 140x70x70 en mijn vis bestand.. ja nu komt het houdt je hart maar vast voor de eindeloze lijst die er nu aankomt.
1 channa marulioides Kalimantan wildvang
2 Helena slakjes

.... ja dat was het haha 😅

Ik heb een aantal planten erin zitten die niet helemaal goed uitpakken zoals de vallesneria spiralis maakt aan alle kanten stekken aan maar het groeit voor geen centimeter omhoog ook gele bladeren maar heb vandaag even het 1 en ander gehaald voor de planten zoals Dennerle plant elixer Dennerle s7 Vitamix dennerle e15 tabs en JBL 7 kleiballen.
Algengroei valt ontzettend mee hier alleen op de ruiten.

Nu hopen dat deze combo plantenvoeding goed zal aanslaan binnenkort!!

Ik heb 1 Sera daylight Sunrise led lamp 1 Sera plantcolour Sunrise en dan heb ik in het bioloog ook nog de Sera cool daylight (deze zat boven in het aquarium maar kreeg teveel algengroei op de ruiten) ik gebruik ook de wolkensetting sinds een week omdat ik geen plantenvoeding gebruikte maar hier heb ik nog mijn twijfels over of dit wel goed voor de planten is. (Van vol licht de gehele dag naar een wolken setting iedere 20 min ongeveer)

Ik hoop dat de fotos goed zichtbaar zullen zijn op het forum ik zie dat je ze nu gewoon kan uploaden inplaats van de img code te moeten gebruiken.
Hopelijk heb ik mij en mn aqua met vriendje goed heb voorgesteld enige suggesties over de planten en of lampen zijn zeer zeker gewaardeerd!!!😁😁
20200908_122831.jpg
20200822_182339.jpg
20200819_133827.jpg
 
Welkom! Hier hetzelfde verhaal. Na de zoveelste foto van een mishandelde hond had ik er geen zin meer in. Hier alleen af en toe een mishandelde goudvis in een kommetje (Ban de kom!) maar verder veel liefde en leuke mensjes.

mooie vis zeg! Prachtig dier! En je bak oogt momenteel een beetje kaal maar wel lekker schoon. Nog wat hout, stenen en planten en dan komt het vast helemaal goed! Groetjes
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
@Norion Dankjewel 😁 ik wil zoveel mogelijk zwemruimte behouden voor me channa en heb het hout in de hoeken geplaatst. Je ziet ze heel vaak in kale bakken en dat vind ik persoonlijk niet heel mooi 😅 en hij is ook nog niet zo super groot (40cm wordt Max 60 65 cm) als de planten nu wat beter groeien dan zal het wat voller ogen ik heb meer hoge planten genomen maar ze gaan maar niet omhoog haha hopen dat de plantenvoeding mix zal aanslaan
 
Welkom op het AF.

Nou moet ik zeggen dat typen wel heel vervelend is want elke keer als ik backspace doe dan verdwijnt me toetsenbord alla haha
Dat is al in onderzoek.
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
Welkom. Beste vis Zo te zien. Bijt ie ook bij onderhoud? En wat eet hij/zij?
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
Welkom op het forum!
Hier ook zoeentje zonder Facebook; paar honderd mensen in m'n vriendenlijst maar die posten volgens Facebook nooit wat; zag alleen maar troep van pages/groepen/bedrijven/reclame etc en toen was de maat voor mij ook wel vol.
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
Welkom!
Hier ook “nog” Facebook. Weet niet wat saaier is. Facebook of naar reclame spots kijken.

heel veel plezier gewenst :cooll:
 
@TonHageraats OK goed om te horen het is wel te doen alleen goed opletten wat ik typ want terug gaan is geen pretje haha

@Fozzy ja klopt haha 40 cm en wordt Max 60 65 cm, ontzettende karakteristieke vis is het. Ze vraagt echt om je aandacht en het is altijd een plezier om voor de bak te staan. Soms "speel" ik ook met haar en dan schiet ik langs de bak waarna ze me achterna zwemt haha of ik "verstop" me aan de andere kant van de bak tik op het raam en dan schiet ze naar me toe haha.. en ja ze heeft me al een paar keer gegrepen toen ik met de bak bezig was haha als het te lang duurt dan wilt ze wel ff happen haha 1x wat bloedende schrammetjes maar gelukkig heeft ze geen vlijmscherpe piranha tanden haha
20200626_185427.jpg
 
Welkom. Sterkte met je toetsenbord, ik had het ook op mijn mobiel maar nu lijkt het weer hersteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
Wat een knapperd! Dus de vis he :))
 
  • Geweldig
Waarderingen: B3cK
Ik wil je graag van harte welkom heten hier op het forum. :petjeaf:
Leuk om te lezen hoe je hier terecht bent gekomen, ik hoop dat je hier lang actief zult blijven want ik kan erg lachen om jouw berichten. Het drastische besluit om Facebook te verwijderen heb ik enkele jaren geleden ook genomen en is mij tot noch toe bijzonder goed bevallen. Instagram gebruik ik dan wel weer maar verwijderen daarvan zal ik eens in overweging nemen. Wat een joekel van een bak en bioloog heb je zeg, gaaf hoor!

Of de wolkensetting een wereld van verschil gaat maken voor jouw plantengroei vraag ik mij af. Volgens mij is de vraag naar CO2 bij een vallisneria niet heel groot maar ik heb het idee dat je geen CO2 toevoegt aan jouw bak. Het lijkt mij een goed idee dat je inderdaad plantenvoeding gaat gebruiken want aan jouw hoeveelheid licht zal het niet liggen denk ik. Ik zou er zelf voor kiezen om eerst de plantenvoeding te gaan toevoegen en mocht dat niet voldoende blijken te zijn is het aanschaffen van een CO2 set of iets dergelijk altijd nog een optie.

Verder vroeg ik mij af hoeveel uur per dag het licht aan staat en op welke sterkte deze dan staat.

"...Ze vraagt echt om je aandacht en het is altijd een plezier om voor de bak te staan. Soms "speel" ik ook met haar en dan..."
Een bebloede arm met de tandafdrukken van een roofvis noemt meneer 'spelen met zijn vis'. :juggle: :DD
Nee hoor, ik trek nu allemaal dingen uit de context. Ik moest enorm lachen toen ik dit las in jouw post, leuk hoe je dit gewoon voor lief lijkt te nemen!
Ik heb net even wat gelezen over deze vis en de hoofdzakelijke redenen om te bewegen voor de Channa Marulioides is om zuurstof te happen of om te jagen op voer. Het verstoppertje dat je speelt met de vis is voor jou vermakelijk maar voor de vis zit daar waarschijnlijk een andere gedachte achter.


Nogmaals van harte welkom hier op dit prachtige forum! :petjeaf:
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
Uwe @Hoogheid haha bedankt😁
ik heb planten genomen die geen hoge vraag naar co2 hebben waaronder de vallesneria spiralis en gigantea de HYGROPHILA CORYMBOSA en de GYMNOCORONIS SPILANTHOIDES nu heb ik ook wat javamos op het hout gelijmd wat nog moet gaan groeien maar het zit er net een kleine anderhalve week in . Inprincipe geen co2 eisende planten. Deze vis wordt meestal in plantloze bakken gehouden of met Java varen en anubias wat op het hout gebonden is omdat channas ze nog wel eens kunnen uitgraven wat ik ook zeker ondervonden heb 😅 het zit nu eindelijk allemaal vast hahah

Vandaag begonnen met een dennerle set bestaande uit plant elixer S7 Vitamix en e15 tabletten. Morgen zal ik nog wat kleibollen in de bak plaatsen bij de vallesneria. Now fingers crossed 😅


Ja het "verstoppertje" spelen wekt ook een beetje het jachtgedrag in ze op wat natuurlijk ook wel mag .. het zijn immers jagers en ik bied haar geen levend voer aan (geen fan van en het heeft geen extra voedingswaarden voor ze). Overdag is ze ontzettend rustig maar savonds vraagt ze de hele avond om "aandacht" voor het glas haha als ik me hand op steek en ze ziet het komt ze ook meteen mijn richting op al zit ik op de bank hahah😅 en ja het happen wat wel eens gebeurd 😅 dat is echt in deze soort heel bekend haha ik heb meerdere channa soorten gehad maar niet zoals deze ZE heeft al alles uit de bak gejaagd en zit nu helemaal alleen en blijft ze ook hahaha
 
Welkom, ik zou wel je plantjes uit het steenwol halen want dat steenwol is altijd tijdelijk en beperkt op termijn de groei van de plant
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
Hoi B3ck,

Welkom. Aparte vis. Ik heb toevallig m'n FB ook sinds een paar weken verwijderd, was alle onzin ook zat en nog steeds geen spijt van. Misschien kun je als je vis zo van jagen/spelen houdt net als bij een kat wat voer aan een stokkie met draad doen en dan zo door de bak heen gaan :ROFLMAO: .

Gr
Stefan
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
@Nicolientje-W ik heb alle steenwol eraf gehaald 👌🏼 de vallesneria gigantea had zulke korte wortels bij aankoop (anderhalve week geleden) dat ik ze door het bakje heen heb gestoken en vol met kleine steentjes gepropt voor wat gewicht 😅 de wortels beginnen al te groeien dus ik kan ze binnenkort eruit halen en goed planten 😁👌🏼

@Stefan ik zal eens een filmpje plaatsen van het voeren (als dat hier kan 😅) als ik alleen al met een stuk garnaal voor het glas sta wordt ze helemaal bezeten en wild hahaha
 
Dat ziet er wel heel tof uit. Een beetje kaal nog wel, maar dat komt vast goed. Mooi meubel ook. Heb je die zelf gemaakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
Hallo B3cK,
Welkom hier, en wat een geweldige vis heb je daar zitten. Prachtig! :smitten:
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
@Jacob_ Dankjewel 😁 ja dat zal vast goedkomen. De bak is helemaal custom made (zeg ma) maar ik heb de bak 2hands van iemand overgekocht. Compleet met bioloog filtermateriaal pompen en lampen dus mooie koop! De bak zelf ziet er ook echt gewoon nieuw uit ik heb nog steeds geen krasje kunnen vinden op het glas.

Stukje historie van het aquarium
Gebouwd in Nijmegen, verhuisd naar iemand in Wormerveer om vervolgens te verhuizen naar Wijchen bij Nijmegen 😅 so long story short ik ben een jaar te laat gaan zoeken anders had ik maar 6 km hoeven rijden inplaats van 280 hahaha

@Giebeltje dankjewel ze is ook echt me juweeltje 😍 ik heb deze bak zelfs speciaal voor haar gehaald
 
@Giebeltje meestal wordt ze inderdaad channa genoemd haha, komt vooral door me zoontje hier.. roept de hele dag "heej wa is channa" maar had haar Harley vernoemd naar Harley Quinn 😅
 
Ja normaal heb ik niet snel een naam voor ze hoor haha behalve me voormalige betta die Kempi heette 😅 maar dit visje is zo leuk en karakteristiek dat ze wel een naam verdient en aangezien ze wel eens gehapt heeft moet ze wel een naam van een psycho hebben zoals Harley Quinn hahaha

Tof! Hier hebben de vissen ook allemaal namen :p
 
@B3cK Hahaha echt Geweldig!
Kan me dan ook amper geen betere naam bedenken
 
  • Leuk
Waarderingen: B3cK
@Zanna Nee ik dus ook niet 😅🤣 👌🏼
 
Hier voeren we een soort indianennamen zoals 'gespleten staart', 'wiegende olifant' 'angstige bliksem'
 
Welkom, wat een prachtige vis en bak heb je!
Ik zou er mijn arm niet bij insteken, ik vind het dapper dat je het durft, zeker als ze al eens gehapt heeft haha :r
 
  • Haha
Waarderingen: B3cK
Ziet er goed uit! Wel wat kaal als ie ergens ligt, maar ja dat heb je met een bettabakje ook :DD Video uploaden kan soms, anders ff op YouTube zetten en hier het linkje posten. Werkt het meest makkelijk, ook met het bekijken
 
@melawel hahaha het scheelt dat ze hele kleine tandjes heeft dus meer een schuurpapier effect haha 😅 als het piranha tanden waren met dit temperament nee dan ga ik er ook niet meer in hahaha

@Killerfish Ik had pas geleden nog een hele grote grot voor haar gemaakt maar zodra ze dat hol had kwam ze er ook helemaal niet meer uit en at ze ook niet meer ze werd ontzettend schuw en ze werd een stuk agressiever .. alsof ze een natuurlijk instinct kreeg om te schuilen toen ze een grot had.. besloten om het eruit te halen en binnen 2 dagen was ze weer de oude ❤
 

Terug
Bovenaan