Jonnsie's Cayman 110 Scenic


J

Jonnsie

Guest
Afgelopen week ben ik begonnen mijn Discusbak leeg te halen om hem te kunnen verplaatsen.

Toen ik de bak eenmaal leeg had, wilde ik er ook direct iets anders mee gaan doen.
Ik zat er al een hele tijd aan te denken om over te stappen op Malawi's, met name Mbuna's.
Ik had een discusbak, zonder achterwand of versteviging op de bodem. Dus ik kon helemaal bij "0" beginnen.

Ik dacht dat ik dit zo wel voor elkaar zou hebben.... Juist, niet dus. Ik heb een hele poos geleden een achterwand van een kameraad gekregen. Ik dacht, die zet ik er wel even in. De achterwand bleek zo krom, dat de kit niet goed hechte en de achterwand dus niet vast bleef zitten, op naar de winkel om een nieuwe achterwand te halen.
De nieuwe achterwand had ik er uiteindelijk zo in.

Vervolgens opzoek naar Tempex voor op de bodem. Eenmaal in de bouwgigant, bleek dat ze dit alleen in verpakkingen van 7 stuks verkochten en met een minimale dikte van 2 centimeter.
Afijn, roeien met de riemen die we hebben. Pak van 7 tempexplaten gekocht, � 2 centimeter dik.
In de lengte was het geen probleem om deze platen in het aquarium te laten passen. De breedte, tja.. Gebogen glas, dat werd een leuke uitdaging... Uiteindelijk bleek deze uitdaging minder moeizaam te gaan dan verwacht en had ik ook deze platen zo op maat. Klein beetje kit eronder om hem vast te zetten en klaar.

Dus, achterwand erin, tempex erin, whats next?
Filterzand halen als bodembedekker en ardennerbreuk steen om een mooi bouwwerk van te maken. Aangezien mijn vriendin gek is op kienhout hoefde ik niet veel steen te hebben om het aquarium mee te vullen. Ik kon namelijk mooi het kienhout vanuit mijn discusbak overzetten naar de nieuwe inrichting. Uiteindelijk met 30 kilo steen vanuit het tuincentrum naar huis gereden.

Eenmaal thuis gekomen, ben ik direct begonnen met een leuke opstelling te maken van de stenen. Gelukkig heb ik een hele eigenwijze vriendin, direct haar visie er ook op los liet (uiteraard staan de stenen zoals zij in gedachten had! :p)
Vervolgens het filterzand aangebracht in de bak (nooit gedacht dat 25 kilo zand zoveel is).
Direct vol laten lopen met water en de filtering in werking zetten. Nu kan de bak mooi even indraaien voordat de Malawi's erin komen.
Al ben ik over het bestand nog niet helemaal uit (tips zijn natuurlijk altijd welkom!).

Uiteraard heb ik ook nog een aantal foto's gemaakt, ik hoop dat ik ze op een goede manier geplaatst heb! Mijn excuses als ik dat niet gedaan heb!

linkerkant van de bak
2014-02-26165102_zps7cf20c87.jpg.html


rechterkant van de bak
2014-02-26172659_zps77a62d4d.jpg.html


totaaltje
2014-02-26172710_zpse6f2f4bf.jpg.html
 
Tip: als je de ".html" weghaalt bij je links zijn de foto's direct zichtbaar.
Alternatief is bij photobucket de link onder het kopje "direct link" kopieren en die plaatsen tussen de img-tags.

~ Ivo
 
Ivo bedankt!

Bij deze nogmaals de foto's!
linkerkant van de bak
tS6_dlk2NTYcSDLEzFBImiy377v7lIZL.jpeg


rechterkant van de bak
tS6_dlk2NTYcSDLEzFBImiy377v7lIZL.jpeg


totaaltje
tS6_dlk2NTYcSDLEzFBImiy377v7lIZL.jpeg
 

Terug
Bovenaan