Jongen zijn hybriden...


Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Convantol

Guest
Hey,

Ik heb een 30tal jongen zwemmen en ik dacht dat het yellows waren. Nog nooit geen hybrides gehad in mijn bak.

Ik dacht dat de jongen nog wel zouden kleuren maar na 3 weken oud te zijn heb ik wel door dat het een hybride is. Sommigen zijn geel, sommigen zijn grijs, sommigen hebben strepen, andere niet, sommigen hebben blauw aan de vinnen, andere niet, sommige rood,...

Ik weet dat veel mensen zeggen dat hybrides niet goed zijn voor de hobby en dat je ze beter niet weggeeft en dergelijke maar ik heb echt geen plaats voor 30+ kleintjes in men bak.

Ik wil ook zeker niet mensen opzadelen met hybrides die dan weer in het rond gaan kweken en voor nog meer hybrides gaan zorgen wat slecht is voor de hobby... Gratis weggeven vind ik ook niet de beste oplossing.

Ik dacht er aan om ze als levend voer te gebruiken, maar ligt me toch niet zo makkelijk...

Wat denken jullie? Zijn het dan echt wel hybrides of komt de echte kleur nog later? En doe ik ze het beste weg?
 
Hybride....is kruising tussen verschillende vissoorten. Tussen welke vissen bedoel jij!
 
Moeder was een yellow, vader weet ik niet heb vanalles in men bak zitten. Door genoeg mannelijke yellows en vrouwelijke te hebben dacht ik niet dat ze meteen zouden kruisen met een andere soort :/

Maar eigenlijk maakt de soort niets uit, het gaat erom of hybrides ok zijn om weg te geven of je ze beter niet in de aquariumwereld laat.
 
Zijn de hybrides vruchtbaar... Zo niet, dan is het iets voor iemand die wel dat soort vissen wil, maar geen jongen. Alleen ik denk dat ze wel vruchtbaar zijn. Ik zou er niet verder mee kweken.
 
yellow is het engelse woord voor geel.. ik kan me niet echt voorstellen dat er een visje is met die officiele benaming. Heb je een soortnaam voor ons, anders hebben wij natuurlijk ook geen enkel flauw idee waar je het over hebt...

Edit: Of een foto van de vissen als je de benaming niet weet? Dan kunnen wij zelf kijken welke het zijn..
 
Labidochromis caereleus (oid.) ''yellow'' is het denk ik.
 
Ja dat zou het meest voor de hand liggen met een gele vis.. maar als hij het over hybrides heeft en dan met zoveel kleuren, begin ik toch meer aan een platy of iets dergelijks te denken, die levende jongen baart.

En in dat geval maken al die verschillende kleurtjes niks uit, aangezien er weet ik het hoeveel kleursoorten platy's zijn!

Dus vandaar mijn verzoek :)
 
Denk dat het geen hybrides zijn, maar gewoon een mix van kleuren.
 
@Nilo: "Ik zou er niet verder mee kweken."

Ging ik zowiezo niet doen dat was de vraag niet :/ En waarom zou ik wachten tot ze vruchtbaar zijn om dan te ontdekken dat ze dat waarschijnlijk wel zijn en dan toch jongen moet gaat afmaken + alle ouders :s :s :s :s

@black mollie: "yellow is het engelse woord voor geel.. ik kan me niet echt voorstellen dat er een visje is met die officiele benaming."

Meen je dit nu serieus? Je snapt niet waarover het gaat als ik yellow zeg?

"maar als hij het over hybrides heeft en dan met zoveel kleuren, begin ik toch meer aan een platy of iets dergelijks te denken, die levende jongen baart."

In het subforum "afrikaanse cichliden"?...... ??????

@Peter: "Denk dat het geen hybrides zijn, maar gewoon een mix van kleuren."

Het zijn WEL hybrides zoals ik al zei in mijn eerste post... Waarom begin jij nu dat het geen hybrides zijn? Verschillende hebben blauw aan hun vinnen wat NIET KAN bij yellows, of liever Labidochromis caereleus (oid.) ''yellow'' voor diegene onder ons die advies willen geven zonder eig iets van Malawi te kennen :s

Blijf aub gewoon bij de vraag over hybrides houden of dood maken (als levend voer gebruiken).



Sorry, niet onbeleefd bedoelt maar deze reacties slagen op vrij weinig. Ben blij dat ik dezelfde post op een ander forum ook gemaakt heb daar krijg ik wel nuttige reacties.

Een algemene tip: Ga niet in subforums antwoorden waar je niets over weet. Ik zit echt niet de wachten op reacties van mensen die niet weten in welk subforum ze eigenlijk zitten of niet beseffen dat cichliden ook kunnen hybridizeren of mensen die willen antwoorden over afrikaanse cichliden maar de meest gebruikte afkorting 'yellows' nog niet kennen :s

Waarschijnlijk komt dit onbeleefd over, nogmaals mijn excuses! Allesinds bedankt om proberen te helpen maar hier heeft niemand iets aan.
 
Convantol zei:
Waarschijnlijk komt dit onbeleefd over, nogmaals mijn excuses! Allesinds bedankt om proberen te helpen maar hier heeft niemand iets aan.

Sterker nog, dit is gewoon ronduit lomp en asociaal gedrag! Ik zou je dan ook willen adviseren om lekker op dat andere forum domme vragen te gaan stellen en hier niet meer terug te komen!!

In plaats van mensen die hier proberen informatie te krijgen over de vissen die je blijkbaar zonder enige kennis over hun gedrag bij elkaar in een bak propt en ''na kweekt'' en dan geen idee hebt wat je ermee aan moet, zonder zelfs de offici�le benaming van een vis te benoemen, er maar van uit gaat dat een ander jou probleem even oplost! Maar vervolgens als iemand enkel een normale vraag stelt, die compleet afbranden???

Mijn tip: Doe je aquarium weg en verkoop die vissen. Je bent ze niet waard!
Ongelooflijk..
 
Sorry dat ze me op het andere forum wel verstonden en me wel meteen konden helpen. Nu niet jaloers worden he. Ik heb hier heel goede ervaringen met dit forum, maar jullie halen hier het niveau naar beneden.

Wanneer je dit topic ziet staan in het Afrikaanse Cichliden gedeelte zou je meteen moeten beseffen waarover het gaat of gewoon niet proberen helpen want je hulp slaat dan toch op niets. Alleen al aan je laatste reactie zie ik dat je NIETS snapt van Afrikaanse cichliden.

Veel Malawi cichliden gaan niet snel kruisen wanneer er mannen en vrouwen van eenzelfde soort in een aquarium zitten. Om de ene of andere reden is dat nu toch gebeurt (1ste keer van 10-12 nestjes van jongen.) Maar dit is zeker niet zeldzaam, soms gebeurt het soms in het wild. Anyway, je wil hybrides niet op de cichliden markt brengen want dan gaan ze nog verderkweken met andere cichliden en krijg je gewoon en alles-door-elkaar cichlide met onverklaarbare agressieve buien, vervormingen, onvurchtbaarheid, verlies van kleuren etc etc.

Ik weer vervolgens elke naam van elke vis die ik heb in mijn 5 aquariums die ik thuis bezit. Van mijn 50 Malawicichliden ken ik trouwens elke vis apart, ik weet hoeveel ik er van elke soort heb, ik weet het aantal mannetjes tegenover vrouwen en dergelijke.

Wanneer jij nog onzinnige comments wil maken moet je misschien eerst is snappen wat ik allemaal doe voor mijn vissen en hoeveel ik wel weet over mijn vissen.

Het enige wat ik vroeg is andere oplossingen om van hybrides af te geraken die diervriendelijk zijn. Net jij moet nu nog een grote mond opzetten wat enorm grappig is, aangezien jij hier in een cichliden subforum begint over freaking levendbarenden. Misschien moet je zelf je aquariums weg doen en dat geld in een opleiding steken, begin terug bij de kleuterklas.
 
@Masha: Dat is puur uit hoop en misschien andere mensen die ervaring hebben met labeochromis of hybriden. Niet een vraag voor mensen die denken dat het over afrikaanse cichliden gaat die levend baren.

Ik snap echt niet hoe deze mensen mijn post gewoon niet begrijpen, op een ander forum was dit alles behalve een probleem... Nogtans had ik betere ervaringen met dit forum maar ik denk dat mensen t� veel willen helpen en zelf willen helpen ook al weten ze er niks van.
 
Kan hier geen slotje op?

Ik ben heel blij dat mensen proberen helpen maar ik denk dat zulke vragen hier niet thuis horen en volgende keer ga ik met zo een vragen wel naar een Malawi of toch cichliden forum.

Sorry als iemand zich beledigd voelt, was niet de bedoeling.
 
Convantol zei:
Anyway, je wil hybrides niet op de cichliden markt brengen want dan gaan ze nog verderkweken met andere cichliden en krijg je gewoon en alles-door-elkaar cichlide met onverklaarbare agressieve buien, vervormingen, onvurchtbaarheid, verlies van kleuren etc etc.

Grappig dat je dit zegt.. waar is dan je beginvraag voor nodig als je het antwoord hier zelf al geeft?? :')

Convantol zei:
Ik weer vervolgens elke naam van elke vis die ik heb in mijn 5 aquariums die ik thuis bezit. Van mijn 50 Malawicichliden ken ik trouwens elke vis apart, ik weet hoeveel ik er van elke soort heb, ik weet het aantal mannetjes tegenover vrouwen en dergelijke.
En het dan nog moeilijk vinden om gewoon een antwoord op een simpele vraag te geven, namelijk: om welke vissen gaat het? (aangezien wij ook niet kunnen ruiken, welke vis jij onder yellow verstaat) kijk alleen maar eens naar de hoeveel Lnr's die pleco genoemd worden...


Convantol zei:
Het enige wat ik vroeg is andere oplossingen om van hybrides af te geraken die diervriendelijk zijn. Net jij moet nu nog een grote mond opzetten wat enorm grappig is, aangezien jij hier in een cichliden subforum begint over freaking levendbarenden. Misschien moet je zelf je aquariums weg doen en dat geld in een opleiding steken, begin terug bij de kleuterklas.
En enige wat misschien grappig is, dat je hier 5x roept dat een ander forum wel goed is, beter is, dat die je vage omschrijvingen wel snappen blabla. En vervolgens hier mensen gaat afbranden op de vragen die ze stellen. Enkel omdat jij het beter denkt te weten, terwijl je nota bene zelf degene bent die de vraag stelde...

Maargoed, eet ze van mijn part op.. ik reageer hier verder niet op ;)
 
Meeste mensen reageren op nieuwe topics op de startpagina en daar staat het subforum niet bij, dus had je dit beter in de titel kunnen zetten. Verder bemoei ik me hier niet mee....
 
Ik zou ze gewoon afmaken. Dan weet je zeker dat er sowieso niet verder mee gekweekt wordt.
Ik zie het bij mijn hobby levendbarenden. In 1975 kwam de Endlers Gup in de handel. Deze kan gekruist worden met de gewone Gup. In 2004 waren er geen zuivere dieren meer in de hobby. Dus ze zijn nieuwe dieren gaan vangen en ze hebben daar zuiver vererfende strains uit gekweekt. Maar omdat vele mensen ze gewoon als een Gup zien, en ze bij gewone guppen blijven stoppen is 80% van de nieuwe Endler stammen al niet meer zuiver.
 
Als je op dat ander forum allemaal antwoorden krijgt die je kan gebruiken,waarom stel je hier diezelfde vraag dan?
 
Omdat ik hier meestal wel gewoon goede informatie krijg maar nu kreeg ik in het begin enkel antwoorden van onwetenden wat spijtig is.

Botia bijvoorbeeld snapt waarover ik het heb, dankje voor de reply ik heb ze inderdaad afgemaakt op aanraden van anderen die wel de vraag snapten.
 
Reken er maar op dat die jongen vruchtbaar zijn. In die meren zijn veel soorten erg met elkaar verwant, ook uit verschillende geslachten. Zelfs kruisingen tussen bv Julidochromis en (Neo)lamprologus zijn vruchtbaar!
Bv: Julidochromis marlieri x Neolamprologus brichardi worden verkocht als Chalinochromis malagarazi, Julidochromis regani dickfeldi x Neolamprologus brichardi = Lamprologus Kalemie :(
 
Op verzoek van de topicstarter sluit beheer dit topic. Echter willen wij leden erop wijzen vriendelijk met elkaar om te gaan. Beheer heeft het topic doorgenomen en is van mening dat sommige berichten van de vraagsteller en van de antwoorders echt niet thuis horen op het Aquaforum. Wij verzoeken jullie dan ook de normen en waarden te respecteren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan